رژیم‌های عربی از خیانت پشت پرده تا خیانت آشکار به فلسطین

    یک رسانه عرب زبان با اشاره به تداوم همسویی‌های آشکار میان رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های عربی، فلسطین و مردم آن‌ها را قربانی اصلی این سیاست‌های خائنانه توصیف کرده است.به گزارش مهر، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با اشاره به خیانت رژیم‌های عربی به آرمان فلسطین نوشته است: به نظر می‌رسد که همه […]

    یک رسانه عرب زبان با اشاره به تداوم همسویی‌های آشکار میان رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های عربی، فلسطین و مردم آن‌ها را قربانی اصلی این سیاست‌های خائنانه توصیف کرده است.به گزارش مهر، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با اشاره به خیانت رژیم‌های عربی به آرمان فلسطین نوشته است: به نظر می‌رسد که همه شرایط در راستای بی‌توجهی به فلسطین است و ائتلاف عربی-اسرائیلی علنی و آشکار در حال شکل گرفتن است.

رژیم‌های عربی دست در دست صهیونیست‌ها به مقابله با فلسطینی‌ها پرداختند و همه امور را به زیان فلسطین پیش بردند در موضع آوارگان و آزادسازی فلسطین و اسیران و بیت‌المقدس همه نوع امتیاز دادند.

این رسانه در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش موسوم به رعد شمال به عدم نگرانی اسرائیل از این رزمایش و نیز جنگ رژیم سعودی در یمن و به‌کارگیری انواع سلاح‌ها در این جنگ پرداخته و می‌نویسد: اوضاع به مرحله‌ای رسید که از ارتش اسرائیل به عنوان یک ارتش شکست ناپذیر یاد شد و این گونه تصور می‌شد که هیچ دستی نمی‌تواند به این ارتش برسد اما حزب‌ا… لبنان و مقاومت فلسطین ثابت کردند که رژیم اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است.

الاخبار می‌افزاید: مشکل در توان و امکانات نیست بلکه به اراده مربوط می‌شود. سعودی‌ها درحال حاضر از نقش مطیع و تابع ایالات متحده به سوی نقش تمرد بر آمریکا و ائتلاف با اسرائیل حرکت می‌کنند و همه این‌ها نشان می‌دهد که اوضاع تغییر کرده است و از زمان خیانت پشت پرده به مرحله خیانت آشکار رسیده است.

این رسانه می‌نویسد: در حال حاضر موضوع فلسطین در صدر برنامه‌های سران عرب نیست و آن‌ها نمی‌خواهند کاری برای فلسطین انجام دهند. آن‌ها به این موضوع تن داده‌اند که فلسطین در دست صهیونیستهاست و در راستای دشمنی و مقابله با کسانی که با اسرائیل مقابله می‌کنند حرکت می‌کنند. تجربه‌های قبلی و کنونی ثابت می‌کند که سران عرب به اسرائیل به عنوان دوست و همسایه می‌نگرند.

الاخبار در ادامه نوشت: دشمن اصلی در نظر سران عرب، ایران فارس و شیعه است و آن تنها دشمنی است که باید علیه آن لشکرکشی شود و صد‌ها میلیارد دلار سلاح برای مقابله با آن هزینه شود. علت حقیقی در این‌که ایران دشمن عرب معرفی می‌گردد مبارزه ایران با اسرائیل و حمایت از جنبش‌های آزادی بخش و مقاومت در فلسطین و لبنان است. اعراب قبل از این‌که ایران دشمن اسرائیل شود روابط حسنه‌ای با ایران داشتند و قبل از این‌که سفارت اسرائیل به فلسطین تبدیل شود روابط گرمی با آن داشتند.

این رسانه می‌افزاید: اعراب به دنبال تأمین و حمایت از اسرائیل و مقابله با هر کشوری که به مقابله با اسرائیل برخیزد هستند. همه جنگ‌هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به راه افتاده است از جنگ صدام علیه ایران تا جنگ ضد سوریه و یمن همگی در راستای حمایت از اسرائیل و آمریکا و دشمنی با فلسطین و مردم آن است.

الاخبار می‌نویسد: فلسطینی‌ها از ابتدا به رژیم‌های عربی اعتمادی نداشتند. اخیراً هنگامی که همه رژیم‌های عربی به سوی صهیونیست‌ها حرکت کردند، ایران بر دشمنی با اسرائیل و حمایت از فلسطین تأکید کرد. اعتماد به رژیم‌های عربی اوضاع فلسطین را به مرحله کنونی رسانده است که اوج آن در خطرناک‌ترین توافق در تاریخ ملت‌ها در اسلو رقم خورد و ۸۰ درصد فلسطین از دست رفت تا بخش اندک باقی‌مانده در سرنوشت مجهولی قرار گیرد. اما تجربه لبنان با وجود نیروی مقاومت سرنوشت دیگری را برای لبنان رقم زد و به آزادسای اراضی لبنان منجر شد و همه تلاش‌ها در حال حاضر برای نابودی مقاومت لبنان است.