جلوه‌هایی از سینمای فرانسه در موزه هنرهای معاصر تهران

جلوه‌هایی از سینمای فرانسه در موزه هنرهای معاصر تهران  هفته فیلم فرانسه با نمایش ۶ فیلم از امروز تا۲۹ فروردین با حضور میشل‌فرودون در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آیین گشایش هفته سینمای فرانسه با حضور علی‌محمدزارع، رییس موزه هنرهای معاصر […]

جلوه‌هایی از سینمای فرانسه در موزه هنرهای معاصر تهران

 هفته فیلم فرانسه با نمایش ۶ فیلم از امروز تا۲۹ فروردین با حضور میشل‌فرودون در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آیین گشایش هفته سینمای فرانسه با حضور علی‌محمدزارع، رییس موزه هنرهای معاصر تهران و فرانسوآ سنمو، سفیر فرانسه در ایران و با نمایش فیلم « کودک وحشی » ساخته‌ی فرانسوا تروفو محصول سال ۱۹۷۰به مدت۸۴ دقیقه و با همکاری سفارت فرانسه در ایران، انستیتو فرانسه و مرکز زبان فرانسه تهران، در محل سینماتک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

همچنین در این روز فیلم « اوقات تابستانی » به‌کارگردانی الیویه آسایاس محصول سال ۲۰۰۸به مدت ۱۰۰ دقیقه به نمایش در می‌آید.

در ادامه هفته فیلم فرانسه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین« فیلم خاموشی دریا »به‌کارگردانی ژان- پیر ملویل محصول سال۱۹۴۹به مدت ۸۶ دقیقه و فیلم « سرزمین ناشنوایان » به‌کارگردانی نیکولا فیلیبر محصول سال۱۹۹۲ به مدت ۹۹ دقیقه و روز چهارشنبه ۲۹ فروردین فیلم « جیب بر» به‌کارگردانی روبر برسون محصول سال ۱۹۵۹به مدت ۷۹ دقیقه و فیلم « مردی که فریاد می‌زند » به‌کارگردانی محمد صالح‌هارون محصول سال ۲۰۱۰ به مدت ۹۲ دقیقه به نمایش در می‌آید. فیلم‌ها به زبان فرانسه و با زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شود.

 ژان میشل فرودون، سردبیر سابق مجله‌ «کایه‌ دو سینما» طی ۳ روز در برنامه‌ای ویژه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به درونمایه‌ « انتقال دانش » خواهد پرداخت. وی گزینش فیلم‌ها را برعهده گرفته و شخصاً در زمان نمایش آنها، برای معرفی فیلم‌ها و اداره جلسه نقد و بررسی با مخاطبین حضور خواهد داشت. لازم به توضیح است این سومین سال متوالی است که این منتقد پرآوازه برای برگزاری برنامه‌ای سینمایی به ایران سفر می‌کند و مهمان سینماتک است.