خروج ارز از کشور موجب رکود شدید شده است

رییس اتاق اصناف سمنان مطرح‌ کرد خروج ارز از کشور موجب رکود شدید شده است رییس اتاق اصناف سمنان معتقد است: با تولید و فروش ۳ دستگاه یخچال پهلو به پهلو (Side By Side) محصول ساخت ایران، یک کارگر ایرانی به مدت یک سال مشغول به‌کار می‌شود. علی‌اکبرصیادجو در گفت‌‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف […]

رییس اتاق اصناف سمنان مطرح‌ کرد

خروج ارز از کشور موجب رکود شدید شده است

رییس اتاق اصناف سمنان معتقد است: با تولید و فروش ۳ دستگاه یخچال پهلو به پهلو (Side By Side) محصول ساخت ایران، یک کارگر ایرانی به مدت یک سال مشغول به‌کار می‌شود.

علی‌اکبرصیادجو در گفت‌‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد تأثیر تولید و مصرف کالای داخلی در ایجاد اشتغال گفت: ‌فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی، انگیزه و اهدافی را دنبال می‌کند که می‌توان در چند محور به آنها اشاره کرد؛ اشتغال؛ فروش کالای ایرانی توأمان می‌شود با ایجاد اشتغال در سطح کشور.

وی ادامه‌داد: بگذارید چند مثال بزنم؛ اگر ۳ یخچال (Side By Side) محصول ایران به فروش برسد، یک کارگر ایرانی به مدت یک‌ سال مشغول به‌کار می‌شود. تولید و فروش یک خودرو ایرانی که تمام قطعاتش در ایران تولید شده باشد، معادل ۱٫۵ کارگر برای یک سال ایجاد اشتغال می‌کند و ضمانت یک سال کار به ازای ۱٫۵ کارگر است. به هر حال همه اهمیت موضوع اشتغال را به عنوان یکی از موضوعات اصلی سال‌های اخیر می‌دانیم.

صیادجو در مورد خروج ارز از کشور که موجب رکود شدید شده است، نیز گفت: ‌مسأله بعدی رکود است، دلیل مشخص رکود در کشور ما واردات بی‌رویه کالای خارجی است. ارز از کشور خارج می‌شود و نتیجه‌اش رکود اقتصادی است.

وی در انتها به موضوع اعتمادسازی مردم گفت: ‌در نهایت اگر تنها به حمایت از کالای داخلی بپردازیم و فرایند بهبود تولید کالا توجه نکنیم، یقین داشته باشیم که این طرح با شکست مواجه خواهد شد. اعتمادسازی مردم نسبت به خرید کالای ایرانی باید آسیب‌شناسی شود چرا که مردم در صورتی به کالای ایرانی اقبال نشان می‌دهد که چند نکته مهم رعایت شود؛ کیفیت، بسته‌بندی، خدمات پس از فروش و قیمت نهایی کالا مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند تا اعتماد عمومی را به دست آورند. در غیر این صورت آب در هاون کوبیدن است.