علوی:وام ۱۶۰ میلیون تومانی ،مسکنی که دوای درد رکود نیست

  نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راهکارهای مانند وام ۱۶۰ میلیون تومانی بخش مسکن را از رکود خارج نمی‌کند، گفت: وام‌های مانند تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن با سود و میزان اقساط بالا، مشکل تأمین مسکن را حل نمی‌کند. به گزارش خانه ملت، سیداحسن علوی در خصوص وضعیت مسکن گفت: […]

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راهکارهای مانند وام ۱۶۰ میلیون تومانی بخش مسکن را از رکود خارج نمی‌کند، گفت: وام‌های مانند تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن با سود و میزان اقساط بالا، مشکل تأمین مسکن را حل نمی‌کند.

به گزارش خانه ملت، سیداحسن علوی در خصوص وضعیت مسکن گفت: برای خانه‌دار کردن مردم باید واقعیت‌های درآمدی اکثریت خانوارهای ایرانی را لحاظ کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش مسکن مشکلات زیادی وجود دارد و دولت در این رابطه تاکنون اقدام مشخصی انجام نداده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: جمعیت قابل توجهی جوان در کشور وجود دارد که باید برای تقاضای مسکن این قشر برنامه‌ریزی عملیاتی شود.

بخش محدودی از جامعه می‌تواند از تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی استفاده کند

علوی افزود: میزان اقساط وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن، ماهانه بیش از دو میلیون تومان، درنظر گرفته شده این در حالی است که این موضوع با درآمد کم جوانان تناسبی ندارد و حتی بسیاری از جوانان بیکار هستند.

وی با بیان این‌که ارایه وام‌های مانند تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن با سود بالا و میزان اقساط بالا، مشکل تأمین مسکن را حل نمی‌کند، گفت: باید سود تسهیلات متناسب با تورم باشد و نباید فراموش کرد تنها بخش محدودی از جامعه می‌تواند از این نوع تسهیلات استفاده کند.

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ‌یادآور شد: برنامه‌ریزی‌‌ها برای خانه‌دار کردن مردم باید با میزان درآمد خانوار‌‌ها تناسب داشته باشد و نباید فراموش کرد راهکارهای مانند وام ۱۶۰ میلیون تومانی بخش مسکن را از رکود خارج نمی‌کند.