قاضی پور: ابزارهای نظارتی مجلس کمرنگ شده است

  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از ۱۰۲ درخواست تحقیق و تفحص فقط ۷ تا ۸ گزارش قرائت شده است، گفت: ابزارهای نظارتی مجلس کم رنگ شده است. به گزارش ایرنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد […]

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از ۱۰۲ درخواست تحقیق و تفحص فقط ۷ تا ۸ گزارش قرائت شده است، گفت: ابزارهای نظارتی مجلس کم رنگ شده است.

به گزارش ایرنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی چند ماه قبل به هیأت رییسه تقدیم شد اما هنوز در مجلس بررسی نشده است.

وی افزود: این طرح بهترین طرح ارایه شده در مجلس نهم است و باید هرچه سریع‌تر بررسی شود تا بتوان جلوی فساد سازمان یافته را گرفت.

محمدرضا باهنر رییس جلسه نیز در پاسخ به وی گفت: هیأت رییسه و دولت درباره این طرح اشکال‌‌ها و ایراداتی گرفته‌اند که در جلسه آینده هیأت رییسه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مرد دشتستان در مجلس خواستار احداث یک بیمارستان جدید در شهر برازجان پس از سوختن آن شد.

سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس نیز با یادآوری این در روزهای پایانی مجلس هستیم، گفت: شنیده شده زمزمه‌هایی برای برداشت آب از سرچشمه‌های کارون به گوش می‌رسد اما تا زمانی که مردم پایین دست از آب شورب سیراب نشده‌اند نباید از آب برداشت کرد.

وی با بیان این که ابزارهای نظارتی مجلس کم‌تر شده است، یادآور شد: از ۱۸۲ درخواست تحقیق و تفحص فقط ۷ تا ۸ درخواست تا کنون در جلسه علنی قرائت شده و تا کنون هیچ کدام منجر به محکومیت و مجازات نشده که این موضوع به اقتدار مجلس ضربه می‌زند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت نیز خواهان حل مشکل کشاورزان به خصوص برنجکاران این استان شد.

همچنین عباس صلاحی، نماینده مردم آشتیان در مجلس در تذکری خواستار ارایه رقم دقیق بازگشت دارایی‌های بلوکه شده به کشور شد و گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید باید در جلسه علنی قرائت شود.

عزت‌ا… یوسفیان ملا نماینده آمل نیز خواهان جلوگیری از انتقال آب شهرهای شمالی به دیگر کشور‌‌ها شد.

 

سید راضی نوری نماینده مردم شوش دانیال نیز در تذکری خواهان حل مشکل بیکاری در کشور شد.