۱۰۳ نماینده مجلس خواستار تعیین ضرب‌الاجل برای توقف برجام شدند

    ۱۰۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی که در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس قرائت شد، از رییس‌جمهوری خواستند برای توقف اجرای برجام ضرب‌الاجل تعیین کند. به گزارش ایرنا، در این تذکر که محمد دهقان، عضو هیأت رییسه آن را قرائت کرد، ابراهیم کارخانه، نماینده همدان و ۱۰۲ نمایند دیگر از رییس‌جمهوری […]

 

 

۱۰۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی که در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس قرائت شد، از رییس‌جمهوری خواستند برای توقف اجرای برجام ضرب‌الاجل تعیین کند.

به گزارش ایرنا، در این تذکر که محمد دهقان، عضو هیأت رییسه آن را قرائت کرد، ابراهیم کارخانه، نماینده همدان و ۱۰۲ نمایند دیگر از رییس‌جمهوری خواستار تعیین ضرب‌الاجل شدند.

هدف از این ضرب‌الاجل «تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه، از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب ان‌پی‌تی و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده ایران و ادامه شیطنت‌‌ها و بدعهدی‌‌ها و کارشکنی‌‌ها و عدم پایبندی آمریکا در عدم رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای مسموم در اجرای برجام» عنوان شده است.

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام از روز ۲۷ دی ماه ۹۴ اجرایی شد. با این حال، به دلیل نارضایتی ایران از روند اجرای تعهدات طرف مقابل، کارگروهی در کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ تشکیل شده است تا به موضوع لغو تحریم‌ها رسیدگی کند.

سید عباس عراقچی، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام به خبرنگاران گفت که مسؤولیت این کارگروه با وزیر اقتصاد و جلسات آن در حال برگزاری است.

 

مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ نماینده است اما در نشست علنی دیروز حدود ۲۰۰ نفر حضور داشتند.