ایران قطب تعمیرات دکل‌های حفاری خلیج‌فارس می‌شود

  مدیرعامل شرکت مبین سازه‌گستر با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در بازسازی و تعمیرات سکوهای نفتی، گفت: ما قصد داریم این شرکت را که اولین و بزرگ‌ترین شرکت در تولید سکوهای نفتی است، به عنوان هاب تعمیرات منطقه معرفی کنیم. به گزارش مارین‌نیوز، بابک عباس‌پور اظهار کرد: در سال‌های گذشته ناچار بودیم دکل‌های حفاری […]

 

مدیرعامل شرکت مبین سازه‌گستر با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در بازسازی و تعمیرات سکوهای نفتی، گفت: ما قصد داریم این شرکت را که اولین و بزرگ‌ترین شرکت در تولید سکوهای نفتی است، به عنوان هاب تعمیرات منطقه معرفی کنیم.

به گزارش مارین‌نیوز، بابک عباس‌پور اظهار کرد: در سال‌های گذشته ناچار بودیم دکل‌های حفاری میدان‌های نفت‌ و گاز را برای تعمیر به امارات ارسال کنیم که هزینه سنگینی به کشورمان تحمیل می‌کرد اما اکنون در این صنعت خودکفا شده‌ایم.

مدیربخش فراساحل ایزوایکو‌ به تعمیر چندین دکل حفاری در داخل کشور اشاره کرد و ادامه‌ داد: توانایی داخلی در این صنعت به حدی رسیده است که شرکت‌های خارجی که در پروژه‌های نفتی ایران فعالیت می‌کنند درخواست تعمیر توسط کارشناسان ایرانی را مطرح کرده‌اند.

وی درباره ساخت سکوهای میدان مشترک هنگام نیز گفت: دو سکوی این میدان نفتی هم اکنون در حال ساخت است و در صورت تأمین به موقع منابع، در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباس‌پور اضافه‌کرد: این دکل‌ها پس از پایان کار ساخت به میدان نفتی هنگام که با کشور عمان مشترک است، حمل و نصب خواهد شد.

عامل شرکت مبین سازه‌گستر درباره ساخت سکوهای نفتی میدان هندیجان نیز گفت: سکوی اول تا شهریور ماه امسال آماده تحویل می‌شود و به محل نصب در خلیج‌فارس منتقل خواهد شد.

وی ظرفیت هر یک از این سکوهای میدان هنگام را ۳۵ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

عباس‌پور درباره ساخت سکوهای میدان گازی پارس‌جنوبی نیز گفت: با توجه به این‌که شرکت صدرا به عنوان سازنده سکوهای فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی نتوانست ساخت دو سکوی این فاز‌ها را به موقع انجام دهد، تصمیم گرفته شده است دو سکوی اقماری فاز ۱۴ به فازهای ۱۷ و ۱۸ منتقل شود.

 

فعال حوزه صنعت نفت اضافه‌ کرد: سکوی اول در خردادماه بارگیری و برای نصب به پارس‌جنوبی منتقل می‌شود. سکوی دوم نیز تا دو ماه آینده به مکان فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی منتقل می‌شود.