۹۰ درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران ۹۰ درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است عضو جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: عمده واردات پارچه چادر مشکی از کشورهای کره ‌و ژاپن است آنها با هدف صادرات، سرمایه زیادی نصیبشان می‌شود. علیرضا حایری در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: ‌در کشور کارخانه‌های تولید پارچه […]

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران

۹۰ درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: عمده واردات پارچه چادر مشکی از کشورهای کره ‌و ژاپن است آنها با هدف صادرات، سرمایه زیادی نصیبشان می‌شود.

علیرضا حایری در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: ‌در کشور کارخانه‌های تولید پارچه با کیفیت زیاد است و ۳کارخانه در کشور وجود دارد که پارچه چادر مشکی تولید می‌کنند.

وی افزود: سالیانه در کشور بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون متر چادر مشکی مصرف می‌شود که در کشور ۵ تا ۷ میلیون متر تولید می‌شود.

حایری گفت: کارخانه‌ای در شهر کرد وجود دارد که از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید پارچه مشکی استفاده می‌کند اما ظرفیت تولید آن هنوز جوابگوی نیاز داخل نیست.

وی افزود: با توجه به این‌که کیفیت پارچه‌های تولیدی کارخانه‌های کشورمان بسیار بالا است اما متأسفانه عمده واردات آن از کشورهای کره، ژاپن، اندونزی، تایلند و چین است این درحالی است که این کشور‌ها مصرف داخلی ندارند و هدفشان تولید برای صادرات به ایران است.

وی با اشاره به این‌که واردات پارچه مشکی به قدری سودآور است که همه تمایل به واردات دارند تا تولید، گفت: باید به بخش خصوصی تسهیلات ارایه شود تا این بازار برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد و سرمایه‌گذاری کنند.

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران افزود: یکی از مشکلات اصلی در صنعت نساجی نبود برند در این حوزه است و بسیاری از تولیدکنندگان ما بدون برند و با برندهای خارجی اقدام به فروش کالای خود می‌کنند این در حالی است که باید برندسازی در این صنعت صورت گیرد.