با بازشدن درهای تجارت بینالمللی به روی تجار و سرمایهگذاران داخلی و خارجی در ایران، انتظار میرود، امسال سالی پر جنبو جوش و با رشد سریع و فزاینده در عرصه خدمات بندری باشد. به گزارش مانا مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا گفت: شرایط برای فعالیت در بنادر کشور پس از اجرای […]
با بازشدن درهای تجارت بینالمللی به روی تجار و سرمایهگذاران داخلی و خارجی در ایران، انتظار میرود، امسال سالی پر جنبو جوش و با رشد سریع و فزاینده در عرصه خدمات بندری باشد.
به گزارش مانا مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا گفت: شرایط برای فعالیت در بنادر کشور پس از اجرای برجام تغییر کرده و شاهد تحرکهای فزایندهای در این بخش هستیم.
داوود ترکمان افزود: با توجه به اینکه در بهمن ماه سال ۹۴ ترمینال یک کانتینر بندر شهیدرجایی حدود ۱۴ هزار TEU بیشتر از ماه قبل از آن عملیات انجام داده است در صورتی که این روند افزایشی ادامه داشته باشد ناشی از تأثیر برجام به خدمات بندری است.
وی در خصوص عقد قرارداد با شرکای خارجی تصریح کرد: شرکت بتا با شرکت HPH هنگکنگ تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و این موضوع رسماً به اطلاع سازمان بنادر و دریانوردی نیز رسید.
ترکمان خاطر نشان کرد: شرکت HPH یکی از بزرگترین پورت اپراتوریهای بینالمللی است که در بسیاری از بنادر بزرگ و مهم دنیا دارای ترمینال بوده و از جدیدترین دانش روز کانتینری برخوردار است که در صورت برنده شدن در یکی از مزایدههای ترمینال کانتینر، بتا آمادگی سرمایهگذاری در کلیه بخشهای زیرساخت و روساخت در بندر شهیدرجایی و حتی دیگر بنادر کانتینری کشور را دارد.
وی در خصوص مسایل و مشکلات دوران پسابرجام گفت: با توجه به اینکه در دوران تحریم امکان خرید تجهیزات استراتژیک وجود نداشت و حتی تأمین قطعات تجهیزات فعلی نیز با قیمت بسیار زیاد و با کندی بیش از حد صورت میگرفت ممکن است در دوران پسابرجام با افزایش حجم عملیات پس از تکمیل ظرفیت خالی موجود و با در انتظار ماندن کشتیهای کانتینری در لنگرگاه و اسکله مواجه شویم که البته با تلاش و کوشش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تأمین تجهیزات استراتژیک و تکمیل فازهای ۲ و ۳ انشاا… به این مشکل نیز فایق خواهیم شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.