تجاری‌سازی ایده‌های فن‌آورانه با حضور صاحبان صنعت و سرمایه

  دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری‌سازی ایده‌های فن‌آورانه و خلق ثروت، چهارمین دوره ایده بازار عمومی را با حضور صاحبان صنعت و سرمایه در خردادماه سال جاری برگزار می‌کند. به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر رضوانی مسؤول برگزاری ایده بازار این دانشگاه، ایده بازار را رویدادی خلاقانه و بومی دانست که بر […]

 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری‌سازی ایده‌های فن‌آورانه و خلق ثروت، چهارمین دوره ایده بازار عمومی را با حضور صاحبان صنعت و سرمایه در خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر رضوانی مسؤول برگزاری ایده بازار این دانشگاه، ایده بازار را رویدادی خلاقانه و بومی دانست که بر اساس الگو‌برداری از مدل‌های بین‌المللی در عرصه ایجاد کسب و کار و خلاقیت پایه‌ریزی شده است.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد ارتباط نزدیک بین ایده‌پرداز و سرمایه‌گذار و همچنین خلق ثروت فناوارانه عنوان کرد.

رضوانی با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: تاکنون ۳ دوره رویداد عمومی و ۱۲ دوره رویداد تخصصی در داخل و خارج ار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است.

وی، تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذار برای ۷ طرح از طرح‌های ارسالی به ایده‌بازار را از دستاوردهای این رویداد‌‌‌‌ها برشمرد.

به گفته رضوانی، بر اساس تجارب به دست آمده از رویدادهای پیشین، چهارمین دوره رویداد ایده بازار عمومی ۹ خردادماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این که تمام ایده‌هایی که به‌کارآفرینی مرتبط با‌شند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند، افزود: ایده‌هایی که نوآورانه و قابل اجرا و دارای یک طرح تجاری کسب و کار اولیه باشند، احتمال موفقیت بیش‌تری را در این رویداد دارند.

رضوانی گفت: در این دوره ایده‌ها با پاسخ به این سؤال ارایه می‌شوند که «ایده شما برای راه‌اندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار با این ویژگی‌ها که کسب‌و‌کار دانش‌بنیان ایجاد کند، در مدت دو سال سرمایه اولیه بازگردد و در سال سوم حداقل ۲۰‌ میلیارد ریال گردش مالی با حاشیه سود مناسب ایجاد کند، چیست؟»

وی یادآور شد: صاحبان ایده در روز برگزاری رویداد باید ایده‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت و اختراعات ارایه کنند و آن‌‌‌‌ها را به فروش برسانند.

 

رضوانی با بیان این‌که پس از انجام داوری‌ها تعداد ۲۱ طرح برای مرحله نهایی انتخاب شده‌اند، افزود: صاحبان این ایده‌ها باید به صورت شفاهی در حضور صاحبان صنعت و سرمایه از ایده‌های خود به منظور تجاری‌سازی دفاع کنند.