حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی مورد توجه قرار گیرد

نایب‌رییس اتاق بازرگانی شیراز حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی مورد توجه قرار گیرد نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی شیراز گفت: موضوع مهم حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی مورد توجه مجلس و مسؤولان قرار گیرد.  به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، محمدصادق حمیدیان بیان‌ کرد: ناکافی بودن […]

نایب‌رییس اتاق بازرگانی شیراز

حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی مورد توجه قرار گیرد

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی شیراز گفت: موضوع مهم حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی مورد توجه مجلس و مسؤولان قرار گیرد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، محمدصادق حمیدیان بیان‌ کرد: ناکافی بودن خدمات بیمه‌ای صندوق ضمانت توسعه صادرات ناشی از عدم حمایت بین‌المللی بانک‌مرکزی از ضمانتنامه‌های صادراتی است.

وی افزود: در سفر اخیر هیأت تجاری استان فارس به قطر در موضوع ورود پیمانکاران ایرانی به پروژه‌ای کشور قطر رایزنی و مذاکرات خوبی انجام شد که مکاتباتی نیز در این زمینه انجام شده است.

حمیدیان اظهارکرد: در ادامه روند کار برای اخذ پروژه‌ها به ضمانتنامه‌هایی نیاز است که ضمانتنامه‌های ارزی صندوق ضمانت صادرات بدون اعتبار و حمایت بانک‌مرکزی به جایی نمی‌رسد، لذا در این زمینه باید تدبیر و چاره‌اندیشی شود.

وی اضافه‌ کرد: در مقوله قاچاق و صادرات ‌و واردات مجاز، ۵۰ درصد فعالیت‌های مالی و مبادلات و نقل ‌و انتقال پول است که محدودیت‌های پولی ضربه مهلکی به حوزه صادرات و قاچاق وارد می‌کند.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی شیراز ادامه ‌داد: در خصوص واردات ارز ناشی از صادرات نیز تصمیماتی در کشور گرفته می‌شد که ما را به دوران گذشته و آسیب‌پذیر باز می‌گرداند که ضررهای آن به صادرات از جمله از دست دادن بازارهای صادراتی جبران‌پذیر نیست.

حمیدیان عنوان‌ کرد: متأسفانه در قوانین و بخش‌نامه‌هایی که در کشور صادر می‌شود مسایل مالی و مشکلات در نظر گرفته نمی‌شود که ضرر و آسیب‌های جدی به صادرکنندگان تحمیل می‌کند لذا انتظار است مجلس در موضوعات و مقرراتی که در کشور ابلاغ می‌شود حساسیت و دقت‌نظر بیش‌تری داشته باشد.