احداث بندر خشک در قزوین توسط بخش خصوصی

احداث بندر خشک در قزوین توسط بخش خصوصی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بندر خشک در استان پس از مجوز نهایی وزارت راه‌‌وشهرسازی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود. منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ‌ایرنا، با بیان این‌که اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی قزوین پیگیر پیشبرد امور مربوط به این طرح اقتصادی […]

احداث بندر خشک در قزوین توسط بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بندر خشک در استان پس از مجوز نهایی وزارت راه‌‌وشهرسازی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ‌ایرنا، با بیان این‌که اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی قزوین پیگیر پیشبرد امور مربوط به این طرح اقتصادی است، ا‌ظهار کرد: مطالعات مربوط به اجرای این طرح انجام شده است و اجرای آن با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان این‌که مکان‌یابی مربوط به این طرح نیز انجام شده است، گفت: پس از صدور مجوز از سوی وزارت راه‌وشهرسازی که امیدواریم به زودی صادر شود، عملیات احداث و راه‌اندازی بندرخشک در استان آغاز می‌شود.

وی اظهار‌ کرد: اتاق بازرگانی، صنایع ‌و معادن و کشاورزی استان پیگیر پیشبرد امور مربوط به این طرح اقتصادی است.

حبیبی خاطرنشان‌کرد: ساخت بندرخشک در قزوین می‌تواند با ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه تجارت ‌و صادرات به رونق اقتصادی استان کمک کرده و اشتغال قابل‌توجهی را با خود به همراه داشته باشد.

بندر خشک به پایانه‌‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی مانند ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به وسیله ۲ شیوه ریل و یا جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل می‌شود.