روز رونمایی‌ها در فاینکس ۲۰۱۸

گزارش مناقصه‌مزایده از بزرگ‌‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور روز رونمایی‌ها در فاینکس ۲۰۱۸ مسعود طاهری- سومین روز نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸ به عنوان بزرگ‌‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور دیروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حالی برگزار شد که می‌توان این روز را روز رونمایی‌ها نامید. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رونمایی از سامانه جامع […]

گزارش مناقصه‌مزایده از بزرگ‌‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور

روز رونمایی‌ها در فاینکس ۲۰۱۸

مسعود طاهری- سومین روز نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸ به عنوان بزرگ‌‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور دیروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حالی برگزار شد که می‌توان این روز را روز رونمایی‌ها نامید.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رونمایی از سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان(سجام)، رونمایی از سایت معاملات شرطی کارگزاری بانک پاسارگاد، افتتاح کلینیک درمان‌گری مالی تأمین سرمایه تمدن، تجمع مالباختگان مؤسسات مالی و در نهایت حضور قابل توجه علاقه‌مندان به حوزه بورس و بازار مالی از نمایشگاه از مهم‌ترین اتفاقات این روز بود. در زیر مهم‌ترین اتفاقات این روز از نظر گرامیتان می‌گذرد.

سامانه سجام رونمایی شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از این سامانه در نمایشگاه گفت: با سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان)، گامی در جهت برگزاری مجازی جامع برداشته می‌شود.

شاپور محمدی، همچنین بیان‌کرد: فعالان در این سامانه با تنها یکبار وارد کردن اطلاعات، می‌توانند از دیگر مزایای سایر ارکان و شرکت‌ها استفاده کنند. این بدان معناست که دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات در دیگر نهاد‌ها وجود ندارد.

با آغاز به‌کار این سامانه، دیگر از سهامداران فرمی برای احراز هویت دریافت نمی‌شود و در مقابل سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند به کلیه خدمات بازار سرمایه دسترسی داشته باشند.

براساس این گزارش، سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان «سجام»، مسؤولیت خودکار فرایند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را برعهده خواهد داشت.

به این ترتیب، با راه‌اندازی این سامانه نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل ‌توجهی همراه خواهد شد.

سجام در دسته سامانه‌های زیرساختی بازار سرمایه است و به هیچ عنوان سامانه‌ای تجاری نیست؛ لذا هدف آن کسب درآمد نخواهد بود و به لحاظ گستردگی ارایه خدمات نیز سامانه‌ای ملی محسوب می‌شود.

رونمایی از معاملات شرطی و سیستم اعلان کارگزاری پاسارگاد

رونمایی از معاملات شرطی و سیستم اعلان کارگزاری پاسارگاد از جمله رویدادهای مهم دیروز نمایشگاه فاینکس بود.

مصطفی‌اکبریان در نشست مطبوعاتی که طی برگزاری فاینکس۲۰۱۸برگزار شد، گفت: اطلاع از آخرین دستاورد‌ها و اطلاعات صنایع از طریق برپایی نمایشگاه در سطوح مختلف امکان‌پذیر است و بازار سرمایه نیز از چنین رویدادی با هدف افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با سازوکار بازار سرمایه، ایجاد بستری هموار جهت همکاری و تعامل فعالان بازار پول و سرمایه و اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات نوین این بازار بهره می‌برد.

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک پاسارگاد ادامه‌داد: کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان یکی از کارگزاری‌های پیشرو در ارایه خدمات نوین در بازار سرمایه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگ‌‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور، به‌منظور تبیین اهداف خود و بسترسازی برای بهره‌برداری از این رویداد، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد.

وی در تشریح نحوه استفاده این سیستم گفت: در این روش، قیمت‌ها و حجم‌های مختلف، مرکز توجه سیستم قرار می‌گیرد و از هرگونه پیچیدگی و متغیرهای متعدد دور می‌شود و با شروط تعیین شده سفارش به صورت خودکار به هسته معاملات ارسال می‌شود.

اکبریان ادامه داد: این کارگزاری توانسته سیستم سفارش‌های شرطی را به بهترین و ساده‌‌ترین شکل در نرم‌افزار معاملات آنلاین خود قرار دهد تا امکان دسترسی آسان‌تر برای معامله‌گران حرفهای فراهم شود. همچنین معامله‌گران با به ‏کارگیری تحلیل و تجربه معاملاتی خود در بازار سهام، می‌توانند شرایط خاصی را تعیین کرده و این شروط را در سیستم به‌کار برند. این شروط بدون هیچ‌گونه محدودیتی از نظر تعدادی ثبت خواهد شد و مناسب کلیه سهامداران و کاربران اعم از حرفه‌‏ای و مبتدی است. با استفاده از سیستم معاملات شرطی می‌توان بدون پیگیری لحظه‌ای نوسانات و رویدادهای بازار، بر مبنای شروط تعیین شده از حداقل فرصت‌ها استفاده بهینه داشت.

وی درباره انواع سفارش‌های شرطی در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری بانک پاسارگاد اعلام کرد: در این سیستم امکان‌ خرید از محل فروش، فروش پس از خرید، انجام و لغو (خرید)، انجام و لغو (فروش)، ویرایش زمانی و خرید از صف فروش ارایه می‌شود.

افتتاح کلینیک درمان‌گری مالی تأمین سرمایه تمدن

همچنین دیروز کلینیک درمان‌گری مالی تأمین سرمایه تمدن با حضور صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و به منظور تأمین نیاز شرکت‌ها و کسب و کارهای پیچیده اقتصادی، کلینیک درمان‌گری مالی افتتاح شد.

گفتنی است اخیراً شرکت تأمین سرمایه تمدن با توجه به نیاز شرکت‌ها و کسب و کارهای پیچیده در اقتصاد امروز، اقدام به تأسیس این کلینیک کرده است تا با ارایه خدمات متنوع مالی، تمامی نیازهای مشاوره‌ای و تأمین مالی شرکت‌ها را برآورده سازد.

بر این اساس کلینیک مورد نظر به عنوان درگاه تخصصی به ارایه طیف وسیع و متنوع خدمات نوین مالی خواهد پرداخت.

گفتنی است، شرکت‌هایی که در زمان برگزاری نمایشگاه بورس در کلینیک درمان‌گری مالی تمدن عضو شوند، از تخفیف ۵۰ درصدی ارایه خدمات درمان‌گری مالی برخوردار خواهند شد.

تجمع مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری

دیگر نمایشگاه نیست که شاهد حضور مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری نباشد.

مالباختگانی که همچنان درگیر طلب خود هستند و بانک مرکزی را مسؤول وضعیت فعلی می‌دانند، دیروز هم در سومین روز از نمایشگاه فاینکس دست به تجمع زده و با شعارهایی از مسؤولان درخواست گرفتن طلبشان را داشتند.

در سومین روز از نمایشگاه فاینکس، جمعی از این مالباختگان با حضور در سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران اعتراض خود را بیان کرده و خواهان رسیدگی مسؤولان امر شدند.

این عده سپس در دیگر سالن‌های نمایشگاه نیز حاضر شدند و با سر دادن شعارهایی نسبت به عدم دریافت مطالبات خود اعتراض کردند.