وزیر صمت نیازمند استراتژی توسعه صنعتی هستیم وزیر صنعت، معدن و تجارت نداشتن استراتژی توسعه صنعتی را حلقه مفقوده این بخش دانست و گفت: ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و ایمیدرو باید به سمت همکاری برای تدوین استراتژی صنعتی حرکت کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدشریعتمداری […]
وزیر صمت
نیازمند استراتژی توسعه صنعتی هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت نداشتن استراتژی توسعه صنعتی را حلقه مفقوده این بخش دانست و گفت: ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و ایمیدرو باید به سمت همکاری برای تدوین استراتژی صنعتی حرکت کنند.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدشریعتمداری در دیدار با مدیران ایدرو با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان و جوانان اظهارکرد: جهتگیری جهان به سمت استفاده از جوانان تحصیلکرده است و جوانان باید در این سازمان امکان ارایه نظر و در برخی موارد تصمیمگیری پیدا کنند و این اتفاق باید بیفتد و این خواسته جدی من است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر جهتگیری سازمان توسعهای ایدرو براساس چشمانداز ۱۴۰۴ گفت: تبدیل شدن به قطب صنعتی، علمی و فناوری در منطقه و سنجش نسبت عملکرد سازمان ایدرو با چشمانداز مورد نظر در این زمینه ضروری است.
وی ایجاد یک فضای جدید در زمینه صنایع بالادستی نفت و گاز با مشارکت ایدرو را ضروری دانست و گفت: ایدرو به جوانان میدان دهد و با مشارکت جوانان تحصیلکرده، صنایع بالا دستی نفت را گسترش دهند و این موضوع مهمی است و باید برای آن برنامهریزی عملیاتی و زمانبندی شده ارایه کند.
شریعتمداری با بیان اینکه کشور دارای استراتژی توسعه صنعتی نیست و این یک حلقه مفقوده است، تصریح کرد: ایدرو باید به سمت همکاری برای تدوین برنامه صنعتی حرکت کنند و این استراتژی باید زودتر آماده شود.
وی عنوان کرد: از معاونت طرح و برنامه وزارتخانه خواستیم که پیش نویس استراتژی صنعتی را با همکاری نخبگان، بخش خصوصی و فعالان این حوزه تهیه کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم تأمین مالی برای تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخل، یادآور شد: به موضوع تأمین مالی باید توجه جدی شود و سازمان ایدرو برای پیدا کردن روشهای نوین تأمین مالی و فاینانس حرکت کند و دنبال حل مشکل و راهحلهای موضوع باشد.
به گفته شریعتمداری، مأموریت ایدرو برای حمایت از کالای ایرانی بوده و این یک موضوع نه حکومتی بلکه ملی است و باید به تولید داخل بها داده شود و ایدرو باید در این زمینه مأموریت خود را تدوین و متمرکزتر روی این موضوع فکر کند.
وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، گفت: ذخیره انرژی ۵۰ درصدی، جلوگیری از آلودگی هوا و بهتر شدن سیستم لجستیک از نکات این طرح است و باید به سمت اینگونه سیستمهای نیرومحرکه و پلتفرمهای جدید حرکت کنیم و بخشی از اینها را بومی کنیم و ایدرو در زمینه اجرای این طرح باید مشارکت کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاوه بر آثار مثبت و فواید اجرای این طرح که بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: مهمترین هدف این وزارتخانه برای پذیرش مسؤولیت اجرای این طرح، زمینهسازی برای انتقال تکنولوژی و توسعه دانش ساخت خودروهای سنگین در داخل کشور است و اگر منابع مورد نیاز اختصاص یابد این موضوع باید اتفاق بیفتد که موضوع مهمی است.
شریعتمداری افزود: باید زیرساختهای مناسب حمل و نقل ایجاد شود و در این زمینه فرصت چندانی نداریم و باید اقدامات مؤثر انجام شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
وی با تأکید بر پرهیز از تفرق صنایع نوین و فناورانه ادامه داد: تمامی دادههای کشور در این زمینه باید تحت یک فرماندهی واحد قرار بگیرد ولی همه نمیتواند در یک سازمان جمع شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است غالب فعالیتهای سازمان در بخشهای فناوریهای نوین بهکار گرفته شود و برای صنایع دریایی یک شورای عالی تشکیل و در حال فعالیت است.
شریعتمداری با تأکید بر ضرورت توجه به ساخت داخل، تصریح کرد: کارهایی انجام شده اما ناکافی است و باید هم از ظرفیتهای قانونی استفاده کرد و ایدرو در زمینه تصویب قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و قوانین مرتبط همکاری کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.