مرتضوی دستگیر شد!

دادستان سابق تهران به زندان افتاد مرتضوی دستگیر شد! گروه اجتماعی- محبوب دیروز و مغضوب امروز پشت میله‌ها افتاد! سعیدمرتضوی، دادستان سابق تهران که با پرونده کهریزک نامش بیش‌تر بر سر زبان‌ها افتاد و با اختلاس در سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی تهران معرفی شد، پس از مدت‌ها دیروز در شمال کشور دستگیر شد. دادستان […]

دادستان سابق تهران به زندان افتاد

مرتضوی دستگیر شد!

گروه اجتماعی- محبوب دیروز و مغضوب امروز پشت میله‌ها افتاد! سعیدمرتضوی، دادستان سابق تهران که با پرونده کهریزک نامش بیش‌تر بر سر زبان‌ها افتاد و با اختلاس در سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی تهران معرفی شد، پس از مدت‌ها دیروز در شمال کشور دستگیر شد.

دادستان سابق تهران که حکم جلبش مدت‌ها پیش صادر شده بود، به ناگاه غیب شد و سخنگوی دستگاه قضا از پیدا کردنش اظهار بی‌اطلاعی کرد تا این که دیروز خبر دستگیری وی در شمال کشور منتشر شد.

گفتنی است، نامبرده در دو پرونده مطرح با عناوین «کهریزک» و «تأمین اجتماعی» دارای اتهامات متعدد است؛ پرونده نخست در رابطه با حادثه کهریزک و پیرامون قتل‌هایی بود که شکات خصوصی شکایت کردند و دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد، اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

مرتضوی در این پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد و نهایتاً دادگاه بدوی وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم حبس را به دو سال تقلیل داد و پرونده دوم که مربوط به اختلاس‌‌های دوران مدیریت وی در سازمان تأمین اجتماعی است.