موافقت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو گروه خودرو- نمایندگان مردم در خانهملت با یک فوریت طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و […]
موافقت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو
گروه خودرو- نمایندگان مردم در خانهملت با یک فوریت طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند.
به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو با ۱۴۲ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.
در ادامه یک فوریت طرح مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۲ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.
براساس این گزارش در ماده واحده طرح فوق آمده است: به منظور ساماندهی واردات خودرو و تعیین حقوق ورودی مؤثر با هدف دستیابی به افزایش رقابتپذیری و کیفیت خودروهای تولید داخل، افزایش استاندارهای ایمنی و زیستمحیطی، کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و مدیریت بر واردات و بازار خودرو، دولت مکلف است حقوق ورودی خودروهای سواری را براساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی به صورت پلکانی و هدفمند تا سقف حقوق ورودی ۵۵ درصد ظرف مدت ۳ماه پس از ابلاغ این قانون تعیین کند.
پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو گفت: طرح مذکور را ۲۱۷ نماینده مجلس امضا کردهاند و ضرورت دارد بازار خودرو کشور ساماندهی مناسبی شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم افزود: اگر سیستم خودروهای داخلی اصلاح شود این کار در جهت حمایت از کالای ایرانی است، اگر خودروهای داخلی را با خودروهای کشور ترکیه مقایسه کنیم متوجه میشویم حدود ۱۰برابر ترکیه خودروهای کشور مصرف سوخت دارند که باید این موضوع اصلاح شود.
هیچ نظارتی بر قیمتگذاری خودرو نیست
پارسایی افزود: علیرغم تعهدات خودروسازان برای اصلاح سیستمهای خودرو داخلی در این زمینه اقدامی نشده است. حمایتهای بیش از حد و انحصارگونه نه تنها حمایت از کالای داخلی نیست بلکه کالای داخلی را زمینگیر و به دشمن ملت تبدیل کردهاند. خودروسازی که در طول ۱۰ سال بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان را به کام مرگ فرستاده و دو برابر این موضوع معلول داریم به نوعی بیشتر از یک جنگ به کشور خسارات معنوی و مادی وارد کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هیچ نظارتی بر قیمتگذاری خودرو نیست، اگر حمایتهایی که از صنعت خودرو انجام میشد از صنعتی مانند فرش انجام میشد مطمئناً جایگزین خوبی برای موضوع اشتغالزایی محسوب میشد. کشور کره دو سال بعد از ما شروع به خودروسازی کرد اما در حالحاضر در بازار جهانی نقش دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.