رکورد مرگ در تهران!

در دهم بهمن ماه ۹۶ رخ داد رکورد مرگ در تهران! گروه اجتماعی- سکته قلبی در سال ۹۶ بیش‌ترین علت فوت پایتخت‌نشینان بوده است؛ مشکلی که در شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی تهران و البته کم توجهی مسؤولان برای کاهش آلودگی هوا اتفاقی است کاملاً طبیعی! براساس آمار سازمان بهشت‌زهرا(س) ۵۶ هزار و ۹۹ خانواده در […]

در دهم بهمن ماه ۹۶ رخ داد

رکورد مرگ در تهران!

گروه اجتماعی- سکته قلبی در سال ۹۶ بیش‌ترین علت فوت پایتخت‌نشینان بوده است؛ مشکلی که در شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی تهران و البته کم توجهی مسؤولان برای کاهش آلودگی هوا اتفاقی است کاملاً طبیعی!

براساس آمار سازمان بهشت‌زهرا(س) ۵۶ هزار و ۹۹ خانواده در سالی که گذشت عزادار از دست رفتن عزیزانشان بودند. از کل تعداد فوتی‌‌ها ۳۱ هزار و ۷۲۵ نفر مذکر و ۲۲هزار و ۸۸۷ نفر مؤنث و هزار و ۴۸۷ نفر نوزاد بوده‌اند. همچنین ۱۷هزار و ۶۴۹ متوفی به خارج از سازمان و شهرستان‌ها انتقال یافته و مابقی در بهشت‌زهرا(س) دفن شدند.

همچنین هزار و ۶۰ تن از والدین معزز شهدا در سال ۹۶ به فرزندان برومندشان پیوستند و در نهایت ۲۶ نفر از نام‌آوران و ورزشکاران، ۲۴ نفر از نویسندگان، ۵۱ نفر از هنرمندان و ۲۹ نفر از اهداکنندگان اعضا سال گذشته در سازمان بهشت‌زهرا(س) دفن شدند.

این آمار‌‌ها البته برای جمعیت چندین میلیون نفری تهران چندان عجیب نیست اما نکته‌ای که در گزارش سازمان بهشت‌زهرا(س) وجود دارد در نوع خود جالب بوده است: شکستن رکورد ۴۷ ساله فوت در یک روز!

براساس گفته مدیرعامل بهشت‌زهرا(س) دهم بهمن ماه سال گذشته بود که با فوت ۲۴۳ نفر تهران رکورد ۴۷ ساله خود را در زمینه مرگ‌ومیر شکست.

سعید خال گفته فوت ۲۴۳ نفر در یک روز و در شرایط عادی بدون هیچ بحرانی نظیر سیل، زلزله، جنگ و … وجود نداشت، بی‌سابقه بود.

گفتنی است، هوای پایتخت ایران در بسیاری از روز‌‌ها با آلودگی همراه است و از نکات جالب توجه آمار سازمان نیز می‌توان به اوج آلودگی هوا در تهران اشاره کرد. مسأله‌ای که تأمل بیش‌تر مسؤولان و متولیان شهر تهران را می‌طلبد.