لزوم تسریع در پرداخت بدهی ۶۰۰۰ میلیاردی دولت به خزانه

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری مجلس با تأکید بر تسریع پرداخت بدهی ۶ هزار میلیاردی دولت به خزانه گفت: حقوق‌های چند ده میلیونی برخی مدیران سبب حساسیت و نگرانی مردم شده است. به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی دیروز(سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن […]

 

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری مجلس با تأکید بر تسریع پرداخت بدهی ۶ هزار میلیاردی دولت به خزانه گفت: حقوق‌های چند ده میلیونی برخی مدیران سبب حساسیت و نگرانی مردم شده است.

به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی دیروز(سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه در تذکری به رییس‌جمهور، گفت: نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان در حال افزایش است. بیمه اجباری دو درصد کاهش یافته و تعداد افراد متقاضی بیمه بیکاری به نحو چشمگیری افزایش یافته است. اگر شغل جدیدی ایجاد نمی‌شود حفظ مشاغل فعلی در دستورکار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عملیات بانکداری با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو است، افزود: جرایم دیرکرد کم‌تر تولیدکننده را شکسته و چندین میلیون چک برگشتی در دست مردم مانده است، لذا دولت سریعاً تدبیری برای حل این مشکل بیندیشد.

سلیمی با بیان این‌که یارانه تولید توسط دولت پرداخت نشده است، ادامه داد: کشاورزان، کارخانه‌داران و تولیدکنندگان باید به کجا مراجعه کنند، براساس مصوبه قانونی چندین هزار میلیارد تومان سهم یارانه تولید است که متأسفانه پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: دولت ۶ هزار میلیاردی را که به عنوان قرض از خزانه برداشت کرده هنوز پرداخت نکرده است، لذا سریعاً به پرداخت آن اقدام کند.

سلیمی با بیان این‌که حقوق‌های چند ده میلیونی برخی مدیران سبب حساسیت و نگرانی مردم شده است، افزود: چگونه می‌شود رییس یک مجموعه چندین میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کند اما برای پرداخت خسارت یک تصادف مردم را درگیر کاغذبازی و بوروکراسی اداری کند.

وی ادامه داد: برخی مدیران عامل بانک‌ها حقوق‌های چند ده میلیونی می‌گیرند اما برای دریافت وام یکی دو میلیونی مردم را اذیت می‌کنند.

سلیمی در تذکری به وزیر صنعت، خواستار پرداخت حق‌السهم مردم حوزه انتخابیه خود از معادن شهرستان شد.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار پرداخت حقابه قمرود به شهرستان خود شد.