رضایی کوچی:ضرورت ارایه مشوق برای رشد انبوه‌سازی در کشور

  نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت ساماندهی صنعت ساختمان و وضعیت بازار مسکن، گفت: شرایط تسهیل در تحقق اقتصاد مقاومتی در بحث مسکن باید پیگیری شود. به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با تأکید بر ضرورت ساماندهی صنعت ساختمان و وضعیت بازار مسکن، گفت: درحال حاضر مشکلات عدیده‌ای از جمله […]

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت ساماندهی صنعت ساختمان و وضعیت بازار مسکن، گفت: شرایط تسهیل در تحقق اقتصاد مقاومتی در بحث مسکن باید پیگیری شود.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با تأکید بر ضرورت ساماندهی صنعت ساختمان و وضعیت بازار مسکن، گفت: درحال حاضر مشکلات عدیده‌ای از جمله رکود، بازار مسکن را درگیر کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخت شدن شرایط زندگی مردم و کاهش قدرت خرید آن‌ها، افزود: نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن و کمبود واحدهای مسکونی، خانه‌دار شدن را برای بسیاری از اقشار جامعه رویایی دست نیافتنی کرده است.

 ضرورت ارایه مشوق‌های کافی برای رشد انبوه‌سازی در کشور

وی با بیان این‌که ارایه مشوق‌های لازم برای رشد انبوه‌سازی در کشور می‌تواند محدودیت عرضه مسکن را از بین ببرد، تصریح کرد: بسیاری از قیمت‌های نجومی مسکن در نتیجه کمبود واحدهای مسکونی در کشور و همچنین نفوذ دلالان در این بازار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که بازار مسکن نیازمند اتخاذ تدابیری ویژه برای ساماندهی است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در حیطه مسکن می‌تواند به بهبود شرایط زندگی مردم منجر شود.

 بخش مسکن حوزه مغفول در تصمیم‌گیری ها

وی با بیان این‌که بخش مسکن نباید به عنوان حوزه‌ای مغفول در تصمیم‌گیری‌ها باشد، افزود: توجه به اصول اقتصادمقاومتی در حوزه برنامه‌ریزی‌ها برای مسکن و بازار آن باید مدنظر باشد.

رضایی کوچی با اشاره به میزان نیاز به واحدهای مسکونی در کشور، تأکید کرد: افزوده شدن بر افراد فاقد شرایط ازدواج در هر سال معضل مسکن را پیچیده تر می‌کند؛ از این رو لازم است هر سال برای متقاضیان مسکن فکری اندیشیده شود.

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که یک رکن اقتصاد مقاومتى، حمایت از تولید ملى است، گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از تولید ملی مربوط به بخش مسکن است و باید این مهم جدی گرفته شود.