معاون ایدرو: متقاضیان نگران بازپرداخت تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده سنگین نباشند معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با توجه به اینکه فقط ۳۰درصد قیمت خودروهای تجاری در مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از سوی متقاضیان با دریافت تسهیلات پرداخت میشود، افراد هیچ نگرانی بابت پرداخت اقساط نداشته باشند. بهزاد […]
معاون ایدرو:
متقاضیان نگران بازپرداخت تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده سنگین نباشند
معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با توجه به اینکه فقط ۳۰درصد قیمت خودروهای تجاری در مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از سوی متقاضیان با دریافت تسهیلات پرداخت میشود، افراد هیچ نگرانی بابت پرداخت اقساط نداشته باشند.
بهزاد اعتمادی در گفتوگو با ایرنا، در خصوص مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور که زمستان سال گذشته اجرای آن کلید خورد، افزود: روش تأمین خودرو در این پروژه شامل ۲۰درصد آورده نقدی متقاضیان و ۳۰درصد تسهیلات ریالی بانکی است و ۵۰ درصد دیگر قیمت خودرو شامل قطعات متصله (سی.کی.دی) است که از سوی وزارتنفت و از محل صرفهجویی در مصرف سوخت تأمین میشود.
سی.کی.دی بستهای کامل شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید به یکدیگر متصل شوند.
به گفته این مقام مسؤول، با توجه به اینکه نیمی از قیمت خودروهای تجاری در این پروژه از محل صرفهجویی در مصرف سوخت تأمین میشود، برای متقاضیان این خودروها فوقالعاده خواهد بود.
وی بیان داشت: صرفهجویی یاد شده براساس پیمایش خودروها محاسبه میشود که طبق محاسبات، ۱۹ سِنت صرفهجویی در هر لیتر برای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس شهری برپایه قیمت نفت فوب خلیجفارس خواهد بود.
قیمتگذاری بر پایه فوب خلیجفارس به معنای قیمتی است که زمان تحویل به کشتی در این منطقه پرداخت میشود.
اعتمادی خاطرنشان کرد: صرفهجویی در مصرف سوخت، ارتقای سطح کیفی خودروهای تجاری فعال کشور، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اشتغالزایی، از جمله مزایای این مگاپروژه است.
وی تصریح کرد: مقدمات اجرای این پروژه آماده شده و در صورتی که بتوانیم با بانکها به جمعبندی نهایی برسیم، از ماه آینده اجرایی خواهد شد.
معاون توسعه صنایع حملونقل ایدرو یادآوری کرد: تسهیلات اعطایی با نرخ بهره ۱۸ درصد و پنجساله خواهد بود که ۳۰درصد قیمت خودرو را شامل میشود و متقاضیان مطمئن باشند هیچ مشکلی در بازپرداخت اقساط خودرو نخواهند داشت.
اسفندماه پارسال مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل شرکت سایپادیزل با واگذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری به متقاضیان کلید خورد.
برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است. تعداد خودروهای جایگزین شده در ۳سال اجرای طرح ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده که منابع اختصاص یافته از سوی دولت، معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از ۷میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و آورده متقاضی ۱۸۳هزار میلیارد ریال خواهد بود.
خروج خودروهای فرسوده نخستین بار در دولت اصلاحات اجرایی شد و دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بهویژه در کلانشهرها روی آورد.
به کمک این طرح و سیاستگذاریهای دولت بهویژه مجوز واردات خودرو به ازای خروج خودروهای فرسوده بود که بسیاری از خودروهای بالای ۲۵ سال از چهره شهرها رخت بستند و جای خود را به خودروهای جوانتر دادند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.