شمارش معکوس برای آغاز اجرای طرح ترافیک جدید

شمارش معکوس برای آغاز اجرای طرح ترافیک جدید گروه اجتماعی- شمارش معکوس زمان اجرای طرح ترافیک جدید آغاز شده است و براساس اعلام مسؤولان از ۱۵اردیبهشت شهروندان تهرانی با طرح جدید ترافیک مواجه خواهند شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، قرار است در طرح جدید از طرح زوج و فرد خبری نباشد. طرح به دو قسمت […]

شمارش معکوس برای آغاز اجرای طرح ترافیک جدید

گروه اجتماعی- شمارش معکوس زمان اجرای طرح ترافیک جدید آغاز شده است و براساس اعلام مسؤولان از ۱۵اردیبهشت شهروندان تهرانی با طرح جدید ترافیک مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، قرار است در طرح جدید از طرح زوج و فرد خبری نباشد. طرح به دو قسمت محدوده سبز (طرح ترافیک قدیم) و محدوده آبی (طرح زوج‌وفرد فعلی) تقسیم می‌شود. در این طرح برخلاف طرح سال‌های قبل هیچکس نمی‌تواند به صورت سالیانه طرح ترافیک بخرد و پنجشنبه‌ها نیز تردد در آن به صورت رایگان خواهد بود.

نرخ ورود به طرح جدید ترافیک(داخل باکس)

براساس این طرح که بر پایه پیمایش و ساعت حرکت خودرو تنظیم شده؛ نرخ ورود پیش از ۱۰صبح و خروج پیش از۱۶، معاینه‌فنی معمولی: ۲۴هزار تومان- معاینه فنی برتر:۱۹هزارو۲۰۰ تومان، ورود پس از ۱۰ صبح و خروج پیش از ۱۶، معاینه فنی معمولی: ۱۶هزارو۸۰۰ تومان – معاینه فنی برتر:۱۳هزارو۴۰۰ تومان، ورود پس از ۱۰ صبح و خروج پس از ۱۶، معاینه فنی معمولی: ۲۴هزار تومان – معاینه فنی برتر:۱۹هزارو۲۰۰ تومان، ورود پیش از ۱۰صبح و خروج پس از۱۶، معاینه فنی معمولی: ۳۶هزار تومان – معاینه فنی برتر:۲۸هزارو۸۰۰ تومان خواهد بود.

ویژگی‌های خاص طرح جدید ترافیک (داخل باکس)

* ساکنین محدوده طرح ترافیک می‌توانند پیش از ساعت۸:۳۰ بدون پرداخت هزینه از محدوده طرح خارج شوند و پس از ساعت۱۷ به داخل محدوده بازگردند.

* ساعت ورود و خروج. براساس طرح جدید، زمان ورود به و خروج از محدوده به ۳قسمت اوج صبحگاهی، ۱۰صبح تا ۴عصر و اوج عصرگاهی تقسیم می‌شود که در بازه۱۰ صبح تا ۴عصر هزینه کمتری پرداخت می‌شود.

* دارندگان معاینه فنی برتر از ۲۰درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

کمتر از ۱۰روز به آغاز طرح جدید ترافیک مانده و براساس گفته‌های سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران طرح جدید ترافیک از ۱۵اردیبهشت به مدت دو هفته به صورت ارشادی انجام خواهد شد و به گونه‌ای خواهد بود که حق مردم رعایت شود.

حال باید منتظر آغاز طرح ترافیک باشیم؛ طرحی که باید دید آیا می‌تواند گرهی از خیابان‌های کور پایتخت باز کند یا خیر؟