طاهری:هزینه‌های جاری دولت ۲۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است

  عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: طبق اعلام دیوان محاسبات هزینه‌های جاری دولت ۲۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این مسایل بیانگر آن است که دولت در هزینه بودجه کشور دقت ندارد. به گزارش فارس، سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق چند ده میلیونی برخی از […]

 

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: طبق اعلام دیوان محاسبات هزینه‌های جاری دولت ۲۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این مسایل بیانگر آن است که دولت در هزینه بودجه کشور دقت ندارد.

به گزارش فارس، سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق چند ده میلیونی برخی از مدیران و هیأت مدیره بانک‌ها و همچنین بانک مرکزی ایران، گفت: در حالی که دولت عنوان می‌کند درآمدهایش کم شده و فروش نفت کاهش پیدا کرده و هم قیمت آن پایین آمده ما شاهد پرداخت‌های چند ده‌ میلیونی به مدیران و افزایش بیش از دو برابری هزینه‌های دولت هستیم.

وی افزود: طبق اعلام دیوان محاسبات هزینه‌های جاری دولت ۲۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این مسایل بیانگر آن است که دولت در هزینه بودجه کشور دقت ندارد.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: افزایش حقوق‌های کلان و اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در سیستم اداری دولتی که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود به ضرر کشور و برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

طاهری اظهار داشت: حتی اگر روزی وضعیت درآمدی ما بسیار هم خوب باشد اجازه نداریم که اسراف داشته باشیم و به تجمل‌گرایی در ادارات بپردازیم چه رسد به وضعیت فعلی که دخل و خرج کشور با هم همخوانی ندارد و باید صرفه‌جویی در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار گیرد.

وی افزود: ما شاهد هستیم که متأسفانه حقوق کارکنان معمولی و مسؤولین در برخی از دستگاه‌ها بیداد می‌کند که این قطعا به صلاح کشور نیست و باید اصلاح شود.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: حقوق پرداختی مدیران و سایر کارکنان نارضایتی‌‌ها را به دنبال دارد و موجب ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در کارکنان دولت می‌شود.

 

طاهری در پایان گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی نظارت کافی را داشته باشند تا جلوی پرداخت حقوق‌های کلان به مدیران گرفته و موارد این چنینی در کشور اصلاح شود.