آلودگی‌های محیط‌زیستی آب‌های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است

آلودگی‌های محیط‌زیستی آب‌های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است رییس محیط‌زیست شهر تهران گفت: در تهران حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی از سطح شهر به پایین‌دست می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلودگی‌های محیط‌زیستی آب‌های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است. محمد حسین بازگیر، رییس محیط‌زیست شهر تهران با اشاره […]

آلودگی‌های محیط‌زیستی آب‌های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است

رییس محیط‌زیست شهر تهران گفت: در تهران حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی از سطح شهر به پایین‌دست می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلودگی‌های محیط‌زیستی آب‌های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است.

محمد حسین بازگیر، رییس محیط‌زیست شهر تهران با اشاره به مدیریت آب‌های سطحی در تهران اظهارکرد: در تهران حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی از سطح شهر تهران به پایین‌دست می‌رود.

وی افزود: بخش عمده آب‌های سطحی از روان‌آب‌هایی که ناشی از بارش باران است، تشکیل شده و بخش دیگر از ارتفاعات شمال تهران و یا سیلاب جاری نشأت می‌گیرد.

بازگیر گفت: در شهر باید یک شبکه‌ای وجود داشته باشد تا آن شبکه آب‌های سطحی را جمع‌آوری و آنها را هدایت کند.

وی ادامه داد: آب‌های سطحی می‌توانند به عنوان یک منبع ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد و در صنعت کشاورزی مصرف شود.

رییس محیط‌زیست شهر تهران تصریح‌کرد: موضوع مهمی که در آب‌های سطحی مطرح می‌شود، آلودگی‌های محیط‌زیستی آنهاست. این آب‌های سطحی به علت برخورد با پسماند‌ها و زباله‌ها، آلوده شده و آب آلوده ممکن است محصولات کشاورزی و یا صنایع دیگر را نیز آلوده کند و همچنین آب‌های سطحی با خود زباله‌ها را به جنوب تهران برده و در آنجا تخلیه می‌کند.

وی افزود: شهرداری تهران با همکاری سازمان محیط‌زیست یک طرح جامع برای مدیریت آب‌های سطحی تدوین کرده است تا این آب‌ها را جمع‌آوری و در جای خود مورد استفاده قرار دهد.

بازگیر اظهارکرد: اگر زهکشی خوبی هنگام بارش باران وجود نداشته باشد و این آب‌های سطحی تصفیه نشوند، ممکن است سیل ایجاد شود که برای این موضع باید مدیریت درستی صورت گیرد.