انحصار وام مسکن رسماً شکست

با حضور بانک ملی در فرابورس انحصار وام مسکن رسماً شکست مسعود طاهری- ۱۳ دی ماه سال گذشته بود که حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، خبر از شکسته شدن یک تابو داد. تابویی به نام پرداخت تسهیلات وام مسکن توسط یک بانک: بانک مسکن. سال‌ها بود که تنها بانک پرداخت‌کننده تسهیلات وام مسکن، بانک مسکن بود […]

با حضور بانک ملی در فرابورس

انحصار وام مسکن رسماً شکست

مسعود طاهری- ۱۳ دی ماه سال گذشته بود که حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، خبر از شکسته شدن یک تابو داد. تابویی به نام پرداخت تسهیلات وام مسکن توسط یک بانک: بانک مسکن.

سال‌ها بود که تنها بانک پرداخت‌کننده تسهیلات وام مسکن، بانک مسکن بود و این انحصار باعث شده بود که مردم تنها یک بانک را برای گرفتن تسهیلات مسکن خود بشناسند.

در طرح بانک ملی، سپرده‌گذاران این حساب علاوه بر دریافت سود سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را نیز خواهند داشت.

حسین‌زاده وعده داد که این طرح به زودی و با اخذ مجوز از سازمان بورس و بانک مرکزی اجرایی می‌شود.

وعده مدیرعامل بانک ملی بالاخره دیروز به بار نشست و بانک ملی رسماً با حضور در فرابورس فرایند تسهیلات پرداخت وام مسکن را کلید زد.

این بانک با توجه به ویژگی‌های ممتازش همچون تعداد شعب بسیار گسترده‌تر نسبت به بانک مسکن، امیدوار است تا بتواند تسهیلات بیش‌تری را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

بر این اساس بانک ملی توانست رسماً به انحصار بانک مسکن در ارایه تسهیلات وام مسکن پایان دهد.

ویژگی‌های تسهیلات مسکن بانک ملی

نرخ سود تسهیلات: ۱۷٫۵ درصد

نوع وثیقه: سند خانه(بسته به شرایط تغییرپذیر است)

نرخ سود سپرده اعطایی به سپرده‌گذاران: ۱۰ درصد

سپرده‌گذاری ماهانه هر ۱۸٫۲ میلیون تومان معادل یک اوراق حق تقدم وام مسکن

هر برگ اوراق قابلیت تبدیل به ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات دارد.