عدم نظرخواهی دولت از بخش خصوصی، خلاف قانون است

رییس اتاق بازرگانی ایران عدم نظرخواهی دولت از بخش خصوصی، خلاف قانون است رییس اتاق بازرگانی ایران به نوع برخورد تصمیم‌سازان کشور با مشکلات اقتصادی اشاره و ضمن انتقاد از نحوه عملکرد آنها گفت: در مورد تصمیمات اخیری که مسؤولان کشور اتخاذ کرده‌اند، هیچ‌گونه نظرخواهی از بخش خصوصی صورت نگرفته و این موضوع نه تنها […]

رییس اتاق بازرگانی ایران

عدم نظرخواهی دولت از بخش خصوصی، خلاف قانون است

رییس اتاق بازرگانی ایران به نوع برخورد تصمیم‌سازان کشور با مشکلات اقتصادی اشاره و ضمن انتقاد از نحوه عملکرد آنها گفت: در مورد تصمیمات اخیری که مسؤولان کشور اتخاذ کرده‌اند، هیچ‌گونه نظرخواهی از بخش خصوصی صورت نگرفته و این موضوع نه تنها خلاف قانون است، بلکه مورد انتقاد شدید اتاق ایران نیز قرار دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامحسین‌شافعی اظهارکرد: کار به ‌جایی رسیده که بعد از تصمیم‌گیری و اجرای مصوبات، زمانی که با مشکل جدید مواجه می‌شوند، آن‌گاه به دنبال ارایه راهکار از سوی بخش خصوصی هستند. از طرفی گاهی به هنگام برگزاری جلسات تصمیم‌گیری تعدادی از فعالان اقتصادی را دعوت کرده و از آنها نظرخواهی می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که باید طبق قانون از اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور، بخواهند نماینده رسمی خود را در مورد یک موضوع خاص اعلام کند تا بتوانند نظر فعالان بخش خصوصی را هم اخذ کنند.

شافعی با تأکید بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات اقتصادی کشور، خواستار اصلاح این رویه شد.

رییس اتاق ایران به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: در این رابطه کمیته‌ای شکل گرفته است و وظیفه بررسی پرونده‌ها را برعهده دارد تا براساس نظر آن تسهیلات در اختیار متقاضیان با هدف اشتغالزایی قرار گیرد.

به اعتقاد وی پروژه اعطای تسهیلات به منظور اشتغالزایی، نتوانسته موفق عمل کند و موجب اتلاف منابع شده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی همچنین وضعیت اختصاص تسهیلات با عنوان اشتغال روستایی را «تأسف‌بار» خواند و گفت: توزیع منابعی که با هدف ایجاد اشتغال روستایی انجام می‌شود، نتیجه‌ای جز هدررفت منابع نداشته است.