اگر در منطقه کویری گم شدیم، چه کنیم؟

اگر در منطقه کویری گم شدیم، چه کنیم؟ چندمین بار است که تعدادی جوان در کویرهای اطراف مرنجاب کاشان گم می‌شوند و متأسفانه در برخی موارد شاهد از بین رفتن این عزیزان هستیم. به گزارش خبرآنلاین در آموزش‌هایی که در موج پیشرو به تیم‌های واکنش سریع داده می‌شود، در خصوص چنین مواردی به بچه‌های تیم […]

اگر در منطقه کویری گم شدیم، چه کنیم؟

چندمین بار است که تعدادی جوان در کویرهای اطراف مرنجاب کاشان گم می‌شوند و متأسفانه در برخی موارد شاهد از بین رفتن این عزیزان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین در آموزش‌هایی که در موج پیشرو به تیمهای واکنش سریع داده می‌شود، در خصوص چنین مواردی به بچه‌های تیم چند نکته را به شرح زیر یادآور می‌شویم:

– قبل از رفتن به چنین مناطقی دوستان و خانواده را در جریان بگذارید.

– برای پیگیری حتماً محدوده زمانی را به دوستانتان اعلام کنید، به‌طور مثال تا ۲۴ ساعت اگر از شما خبری نشد به‌دنبال شما بیایند.

– در مسیر حرکت، تا زمانی که اینترنت دارید، مسیر حرکت را مارک و برای دوستی ارسال کنید.

– در صورت گیر افتادن در ماسه یا باتلاق یا خراب شدن ماشین، اگر آماتور هستید اصلاً از ماشین دور نشوید.

– از لباس‌هایی با رنگ روشن، همچون سفید. زرد، قرمز برای دیده شدن از دور توسط هلی‌کوپتر بر روی زمین علامت‌گذاری کنید.

– با استفاده از آینه‌های ماشین برای علامت دادن و جلب توجه استفاده کنید.

– لاستیک زاپاس ماشین را بیرون آورده باد آن را خالی کنید و در صورت امکان با چاقو آن را چند تکه کنید و با آتش زدن آن و ایجاد دود علامت بدهید.

– اگر امکان تکه کردن لاستیک را ندارید آن‌را درون یک چاله که می‌کنید بگذارید و سپس آتش بزنید و بعد از چند دقیقه که از سوختن لاستیک گذشت و ایجاد ستون دود کرد آن‌را با ماسه خاموش کنید و یکساعت بعد باز آن را آتش زده و این کار را تکرار کنید.

– هرگز از هم جدا نشوید.

– اگر به اجبار مجبور به ترک ماشین هستید، مسیر حرکت خود را با تکه‌های لباس خود علامت بگذارید تا جهت حرکت شما معلوم شود.

– حتماً آب را جیره‌بندی کنید و در طول روز در سایه ماشین بدون هیچ حرکت اضافه که موجب اتلاف آب بدن شود، منتظر کمک شوید.

– در شب هم می‌توانید از نور آتش برای دیده شدن کمک بگیرید، درون ماشین شما برای روشن کردن آتش کلی وسیله از جمله فوم داخل صندلی‌ها و بنزین درون باک و موتور موجود است.