ضرورت حذف هزینه‌های سربار در صنعت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد ضرورت حذف هزینه‌های سربار در صنعت خودرو یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به لزوم حرکت بازار خودرو بر محور عرضه و تقاضا گفت: با توجه به این‌که امروزه هزینه‌ها معضلی در صنعت خودرو به شمار می‌روند، قطعاً کاهش هزینه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در عرضه و تقاضای بازار […]

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد

ضرورت حذف هزینه‌های سربار در صنعت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به لزوم حرکت بازار خودرو بر محور عرضه و تقاضا گفت: با توجه به این‌که امروزه هزینه‌ها معضلی در صنعت خودرو به شمار می‌روند، قطعاً کاهش هزینه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در عرضه و تقاضای بازار صنعت خودرو داشته باشد.

شهرام‌آزادی در گفت‌و‌گو با خبرخودرو اظهار داشت: با توجه به هزینه‌هایی که از سوی دولت به صنعت خودرو تحمیل می‌شود، وضعیت اقتصادی کشور و نیز وام‌هایی که با سود بالا در اختیار خودروساران قرار می‌گیرد، قطعاً موجب افزایش قیمت تمام‌شده خودرو می‌شود و تمایل مردم جهت خرید خودرو کاهش می‌یابد.

وی افزود: در صورتی که خواهان توسعه در صنعت خودرو و نیز عرضه و تقاضای مطلوب هستیم، لازم است که هزینه‌های اضافی از صنعت خودرو حذف شود.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص مسیر توسعه و افزایش کارایی صنعت خودرو داخلی گفت: قاعدتاً دو راهکار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تعامل با شرکت‌های صاحب تکنولوژِی و توسعه و طراحی خودروهای داخلی اشاره کرد، به گفته وی تعامل با شرکت‌های صاحب تکنولوژِی نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای خارجی در زمینه تأمین قطعات و مونتاژ خودرو است، در غیر این صورت این تعامل نمی‌تواند ارتقایافته و توسعه صنعت خودرو‌سازی را به همراه داشته باشد.

آزادی افزود: توسعه و طراحی خودروهای داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری است و دولت لازم است در بخش تحقیقات، کاهش مالیات از صنعت خودرو حمایت کند و همچنین باید اشاره کرد حمایت‌هایی که از طریق صندوق توسعه ملی صورت گیرد، می‌تواند پیشرفت چشمگیری در صنعت خودرو بینجامد.

آزدای گفت: در حال‌حاضر یکی از مشکلات در صنعت خودرو داخلی، کمبود نقدینگی است و خودروسازان در شرایط مالی مناسبی قرار ندارند؛ بنابراین ضروری است که این کمبود نقدینگی و کمبود منابع مالی از سوی دولت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش استاندارد‌ها و بهبود کیفی خودروهای ساخت داخل گفت: بسیاری از استانداردهایی که در شرایط جدید اتخاذ شده، نیازمند تکنولوژِی است و برای رعایت استانداردهای جدید خودروهای باکیفیت پایین از دور خارج شده و این موجب می‌شود خودروهای آینده از سطح کیفی و تکنولوژِی بالایی برخوردار باشند.