شهردار اراک فردی با تجربه در کنار مجموعه مدیریت شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی مطرح کرد : شهردار اراک فردی با تجربه در کنار مجموعه مدیریت شهری است مهدی زندیه‌وکیلی، در نشست سرمایه‌گذاری استان‌مرکزی با بیان این‌که اجرا و تعیین تکلیف پروژه ۵۸ متری یکی از مهم‌ترین خواسته و مطالبه عمومی مردم است، اظهار کرد: مجموعه استانداری با در اختیار گذاشتن امکانات حمایت […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی مطرح کرد :

شهردار اراک فردی با تجربه در کنار مجموعه مدیریت شهری است

مهدی زندیه‌وکیلی، در نشست سرمایه‌گذاری استان‌مرکزی با بیان این‌که اجرا و تعیین تکلیف پروژه ۵۸ متری یکی از مهم‌ترین خواسته و مطالبه عمومی مردم است، اظهار کرد: مجموعه استانداری با در اختیار گذاشتن امکانات حمایت همه‌جانبه خود را در تسریع اجرای پروژه ۵۸ اعلام می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به این‌که در ۳ماه اخیر در این خصوص ۵۰ جلسه تشکیل شده است، اظهار داشت: طرح جامع و سپس تفصیلی شهر اراک به ترتیب در سال‌های ۸۱ و ۸۳ مصوب شده و در این طرح پیش‌بینی شده کمربندی‌شمالی به کمربندی‌غربی اراک متصل شود.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده این اتصال پیش‌بینی و خیابان موسوم به خیابان ۵۵ متری بوده که معبر مذکور قسمتی از رینگ اول شهر اراک است.

زندیه‌وکیلی بیان داشت: این طرح تفصیلی به طول۱۸۶۰متر طول و عرض ۵۸متر پیش‌بینی شده که هدف اجرای طرح اتصال کمربندی‌شمالی به غربی و کاهش فشار ترافیک معابر مرکز شهر است.

وی اضافه کرد: در این خصوص شورای سیاستگذاری و شورای راهبردی و سازمان اجرایی طرح پیش‌بینی شده که با استفاده از الزامات قانونی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در اجرای این طرح باید به این تشکیلات مراجعه کنند تا پروژه مذکور با سرعت بیش‌تری به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: یکی از موانع مهمی که سرمایه‌گذاران با آن مواجه هستند عدم شفافیت املاک این منطقه بود که خوشبختانه در این خصوص محاسبات انجام و عوارض سال۹۷ هم مشخص شده است.

زندیه‌وکیلی، با بیان این‌که اجرای طرح ۵۸ متری از لحاظ اقتصادی از پتانسیل بالایی برخوردار است و اجرای آن می‌تواند کل شهر را دگرگون کند، گفت: نیاز است سرمایه‌گذاران با حمایت خود ما را در اجرای سریع پروژه یاری کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه شهر و استان باشیم.

زندیه وکیلی، با اشاره به برگزاری همایش با حضور سرمایه‌گذار‌های شهر اراک در خصوص پروژه امیرکبیر، تأکید کرد: در مدتی که جهت تعیین تکلیف طرح در نظر گرفته شده از سوی استاندار مرکزی، روش‌های تأمین مالی، اجرا و مشارکت این طرح بررسی شده است و استانداری مرکزی اعلام آمادگی کامل برای اجرای این طرح و حمایت‌های لازم را دارد.

وی افزود: تاکنون اقداماتی انجام شده که در راستای تعیین تکلیف اجرای این پروژه است و هدف از برگزاری این همایش بررسی راهکارهای مناسب در خصوص این طرح است، لذا طی دوره ۳یا۴ساله با حمایت استاندار مرکزی به بهترین شکل مراحل اجرای طرح بزرگراه امیرکبیر به عنوان پروژه‌ای عظیم در حوزه مدیریت شهری عملیاتی خواهد شد.