بازاریابی نفتی در ماراتن ۴روزه شرکت‌ها

بیست‌وسومین دورهمی نفتی‌ها فردا کلید می‌خورد بازاریابی نفتی در ماراتن ۴روزه شرکت‌ها گروه انرژی- بار دیگر فرصتی دست داد تا بازار داخلی نفت کشور در مجاور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی پتانسیل و توانایی‌ها خود را به معرض نمایش بگذارد. بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با حضور وزیر نفت و دیگر مدیران و مسؤولان امروز  در محل […]

بیست‌وسومین دورهمی نفتی‌ها فردا کلید می‌خورد

بازاریابی نفتی در ماراتن ۴روزه شرکت‌ها

گروه انرژی- بار دیگر فرصتی دست داد تا بازار داخلی نفت کشور در مجاور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی پتانسیل و توانایی‌ها خود را به معرض نمایش بگذارد. بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با حضور وزیر نفت و دیگر مدیران و مسؤولان امروز  در محل نمایشگا هدایمی بین المللی افتتاح می‌شود.و به مدت ۴ روز ادامه دارد 

برگزاری چنین همایشی با توجه به شعار سال۹۷ یعنی حمایت از کالای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. میسر شدن این امر فقط به حمایت از وزارت‌نفت منتهی نمی‌شود، بلکه توجه پیمانکاران و سازندگان به اصل کیفیت و استانداردسازی برای ورود به پروژه‌های بزرگ را نیز می‌طلبد. از همین‌رو از یک‌سو نمایشگاه مذکور می‌تواند فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت‌ها و عملکرد شرکت‌های ایرانی باشد و از سوی دیگر نقطه عطفی برای بازاریابی در جذب شرکت‌های خارجی جهت مشارکت در پروژه‌های بزرگ ایران که چندی است خیز بزرگی از سوی مسؤولان برای محقق کردن این امر برداشته شده است. در کنار مسایل مطرح شده باید گفت یکی از مهم‌ترین موضوعات در نفت یعنی انتقال دانش و فناوری نیز از این کانال میسر خواهد شد.

 

ارتقای توان سازندگان داخلی

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: «هدف نخست سیاستگذاری تأمین و ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در همه بخش‌ها به منظور تأمین به موقع نیازهای عملیاتی شرکت‌های اصلی و فرعی وزارت‌نفت به کالا و تجهیزات برای حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی صنعتی است. در این راستا و همچنین به دنبال تحقق منویات اقتصاد مقاومتی، خروج غیرتورمی از رکورد و حمایت از ساخت داخل، همان‌گونه که از نام مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت بر می‌ْآید، اصلی‌‌ترین وظیفه این مدیریت حمایت از سازندگان توانمند داخلی و ارتقای توان طراحی و مهندسی آنهاست که تبلور آن را در اجرایی شدن و ساخت داخل ۱۰ گروه خانواده کالایی مورد نیاز صنعت نفت قابل مشاهده است.

رامین‌قلمبر دزفولی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین الزامات و ضرورت‌های حال‌حاضر صنعت نفت با توجه به فشار‌ها و محدودیت‌های سیاسی، توسعه ساخت داخل تجهیزات راهبردی صنعت نفت و کاهش وابستگی به خارج در این حوزه است و تحقق آن منوط به شناسایی سازندگان معتبر و فناوری‌های برتر و رایج در سطح بین‌الملل و ایجاد راهکار برای انتقال فناوری روز به کشورمان است. ارزنده‌‌ترین فرصت برای عملی کردن موارد فوق، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و مرتبط با صنایع نفت است زیرا علاوه بر شناخت و آشنایی مدیران و کارشناسان داخلی با فناوری و تجهیزات روز دنیا، امکان مذاکره و مشارکت با سازندگان بین‌المللی جهت سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به سازندگان ایرانی نیز فراهم می‌شود.

 

کارآمد‌ترین ابزار توسعه مناسبات اقتصادی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با تأکید بر این‌که ین رویداد را یکی از کارآمد‌ترین ابزارهای توسعه مناسبات اقتصادی است، بیان‌کرد: نمایشگاه محلی برای تبادل و تلاقی اطلاعات گوناگون در زمینه آخرین دستاوردهای کیفی و رقابت در سطح جهانی و بین‌المللی، به نمایش گذاشتن نتایج پژوهش‌های علمی و تکنولوژی، شناساندن نوآوری‌ها و محصولات و تولیدات جدید و پیشرفت‌های صنعتی، آشنایی با نظرات، ایده‌ها و محصولات جدید مشارکت‌کننده‌ها، انعکاس استراتژی‌ و سیاست‌های جلب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق اعلام مشارکت فعال بخش‌های اقتصادی در نمایشگاه‌هاست به همین جهت نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت نفت ایران پل ارتباطی مؤثر بین کشورهای صاحب نفت‌وگاز با کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

سیدصالح هندی ادامه داد: نمایشگاه بیست‌وسوم آوردگاهی است که موجب حضور مدیران، کارشناسان، محققان، تولیدکنندگان، متقاضیان، تجار و بازرگانان شرکت‌های نفتی کشورهای مختلف جهان در تهران خواهد شد.

توسعه ارتباطات بین‌المللی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق‌مرکزی با اشاره به این‌که توسعه ارتباطات بین‌المللی مرهون برپایی نمایشگاه صنعت نفت است، مطرح کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنفی یکی از راه‌های معرفی توانمندی واحدهای تولیدی و خدماتی است. به عقیده اقتصاددانان ایجاد نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی به عنوان امری زیر بنایی برای رونق بخشی اقتصادی مطرح است و اکنون برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان یکی از کانال‌های معرفی توانمندی صنعت نفت، پیمانکاران و سازندگان ایرانی و شرکت‌های بین‌المللی است که می‌تواند نقش بسیار مؤثری در فرایند توسعه صادرات ایفا کند.

رامین حاتمی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به منزله یک عامل برقراری ارتباط نزدیک در بین فعالان رامین حاتمی گفت: عرصه صنعت نفت، موجب توسعه و رونق اقتصادی در بین کشورهای فعال حاضر در آن می‌شود. توسعه اقتصادی در هر کشوری علاوه بر رشد کمی تولید با به‌کارگیری ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی ظرفیت‌های تولیدی را متحول می‌کند و منجر به افزایش ظرفیت‌های تولید می‌شود.