دی‌اکسیدکربن انباشته در اتمسفر رکورد زد

دی‌اکسیدکربن انباشته در اتمسفر رکورد زد میزان متوسط دی‌اکسیدکربن موجود در اتمسفر زمین در ماه آوریل سال‌جاری میلادی به ۴۱۰ واحد در میلیون رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، حسگری که سال گذشته در رصدخانه مونالوا واقع در هاوایی نصب شده و وظیفه اندازه‌گیری میزان دی‌اکسیدکربن […]

دی‌اکسیدکربن انباشته در اتمسفر رکورد زد

میزان متوسط دی‌اکسیدکربن موجود در اتمسفر زمین در ماه آوریل سال‌جاری میلادی به ۴۱۰ واحد در میلیون رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، حسگری که سال گذشته در رصدخانه مونالوا واقع در هاوایی نصب شده و وظیفه اندازه‌گیری میزان دی‌اکسیدکربن اتمسفر را برعهده دارد، مقدار ۴۱۰ واحد در میلیون از این ماده را ثبت کرده است؛ این اولین بار است که طی میلیون‌ها سال میزان دی‌اکسیدکربن اتمسفر تا این حد افزایش یافته است.

اما اکنون اوضاع از این هم بدتر شده و میانگین دی‌اکسیدکربن موجود در اتمسفر زمین در طول یک ماه کامل به ۴۱۰ واحد در میلیون رسیده است. به این ترتیب میزان میانگین دی‌اکسیدکربن اتمسفر از سال ۱۹۵۸ میلادی تاکنون به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

با وجود این‌که میزان دی‌اکسیدکربن اتمسفر در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند، میزان میانگین سالانه آن به‌طور مستمر افزایش می‌یابد و این موضوع باعث نگرانی متخصصان شده است؛ ماجرا از این قرار است که ما سوخت‌های فسیلی را می‌سوزانیم و دی‌اکسید‌کربن را در هوا انباشته و به همین سادگی محل زندگی خود را آلوده می‌کنیم. افزایش میانگین سالانه دی‌اکسید‌کربن به این معنی است که با تمام سرعت به سوی نابودی سیاره زمین یعنی تنها زیستگاه خود پیش می‌رویم.