بزرگ متخصصان همه دوران!!

 بزرگ متخصصان همه دوران!!     خدا را شکر در همه مباحث دارای تخصص هستیم، از علوم اجتماعی و انسانی گرفته تا سیاست و اقتصاد و فرهنگ، تمامی علوم عقلیه و قلبیه و نظریه، همه و همه! را مدیون هوشنگ خان هستید. اگر برای یک لحظه فکر کردید که منظورم این است که متخصص‌های زیادی در […]

 بزرگ متخصصان همه دوران!!

    خدا را شکر در همه مباحث دارای تخصص هستیم، از علوم اجتماعی و انسانی گرفته تا سیاست و اقتصاد و فرهنگ، تمامی علوم عقلیه و قلبیه و نظریه، همه و همه! را مدیون هوشنگ خان هستید. اگر برای یک لحظه فکر کردید که منظورم این است که متخصص‌های زیادی در رشته‌های مختلف داریم، خیر، این خبر‌ها نیست، بلکه همه متخصص هستند، آن هم در همه رشته‌ها.

    همه ملت البته به جز قلیلی ماشاء‌ا… احسن الخالقین‌ و در همه علوم و فنون صاحبنظر هستند.

     مردم کوچه و بازار و کاسب و کارمند و راننده و صنعتگر همه دستی بر آتش دارند، از هر دری که بفرمایید، داخل می‌شوند، آن هم با آنچنان حرارت و شوری که جرأت نداری جز شور و اشتیاق در چهره و بله بله و درست می‌فرمایید بر زبان داشته باشی!

    اما چه بگویم از آن عده قلیل پیش گفته شده! آنها که برای خودشان معجونی هستند تماشایی، اگر دیگران در همه امور صاحبنظر هستند، ایشان علاوه بر صاحبنظری مطلق و تامه! صاحب سبک و صاحب تریبون و صاحب قلم هم هستند. سر انگشتی بخواهی حساب کنی، هفته‌ای ۳۰ تا ۴۰ ساعتی در رسانه و دانشگاه و کنفرانس و جلسه و کلی جای دیگه سخنرانی و بیانات و هم‌اندیشی و مذاکره و مباحثه و مجادله دارند، در چندین و چند روزنامه و شب نامه و مجله و بولتن هم مطالب ارزشمند و نظرات حکیمانه خود را به رشته تحریر در می‌آورند.

    پزشکی، سیاست، تاریخ، اقتصاد، انسان‌شناسی، روانشناسی، تکنولوژی، علوم ماورایی و خوفیه و مخفیه! همه را از بر هستند، کافیه موضوع سمینار و جلسه و گردهم آیی را همان لحظه‌ای که پشت تریبون و میکروفن قرار می‌گیرند به سمع و نظرشان برسانید، آنچنان غوغایی به پا می‌کنند و نظریات و دیدگاه‌ها و تفسیرهای عجیبه و خود جوش و فرازمینی ارایه می‌دهند و همه چیز و همه کس را می‌شورند و می‌چلانند و پهن می‌کنند، تو گویی قامت پیشوایان و منجیان و نوادر زمانه را در هیبت ایشان می‌بینی!

بنده می‌گویم، وقت آن است که بزرگان و اندیشمندان و مراکز دانشگاهی و علمی جهان، یک دورهمی داشته باشند و ایجاد یک رشته جدید را به بشریت، بشارت دهند و آن عده قلیل را به عنوان بزرگان و سردمداران آن رشته جدید، به عالم و آدم معرفی کنند و البته من‌بعد راه علم و تخصص و دانش بر دو شقه شود، راهی که قبلاً بوده و ادامه دارد و راهی که توسط این رشته جدیده و علمای اعلم آن راه‌اندازی خواهد شد!

نام این رشته را هم هر چه می‌خواهند بگذارند، رشته ماورای علم، رشته همه چیزدان، رشته آنچه دیگران نمی‌دانند، رشته دانشمندان یهویی، فرهیختگان خلق‌الساعه و یا اندیشمندان حوزه‌‌اش قلمکار. این قسمتش زیاد به ما مربوط نیست، فقط باید بزرگان و اندیشمندان، دست بجنبانند و بالفور این رشته را راه بیندازند تا طومار علم و تخصص و دانش و تجربه و پژوهش بر باد فنا نرفته است. از ما گفتن بود!

 هوشنگ خان