پیر‌‌‌ترین چاه نفتی

  نخستین چاه نفت دنیا سال ۱۸۵۹ در ایالت پنسیلوانیای آمریکاحفر شد. شرکت نفت سنکا به سرهنگ «ادوین دریک» مأموریت داد تا در منطقه تیتوسویل چاهی برای استخراج نفت حفر کند. در این منطقه چشمه‌های متعدد نفت وجود داشت که مورد استفاده قرار می‌گرفت بدین ترتیب دریک در۲۷ اوت ۱۸۵۹ میلادی با استفاده از روش […]

 

نخستین چاه نفت دنیا سال ۱۸۵۹ در ایالت پنسیلوانیای آمریکاحفر شد. شرکت نفت سنکا به سرهنگ «ادوین دریک» مأموریت داد تا در منطقه تیتوسویل چاهی برای استخراج نفت حفر کند. در این منطقه چشمه‌های متعدد نفت وجود داشت که مورد استفاده قرار می‌گرفت بدین ترتیب دریک در۲۷ اوت ۱۸۵۹ میلادی با استفاده از روش استخراج نمک و به‌کار گرفتن یک سرمته که به یک کابل متصل بود و توسط یک ماشین بخار به حرکت درمی آمد تجربه حفاری اولین چاه نفتی دنیا به عمق ۲۳ متر را کلید زد.

 

ادوین ال دریک که با حفر این چاه به نفت دست پیدا کرده بود، در عین حال تنها تولیدکننده نفت در تاریخ جهان است که تنها در جریان یک روز توانست تولید جهانی نفت را دو برابر کند درحالی که قادر به تجارت این کالای سیاه نبود به دلیل فقر سرانجام در یک نوانخانه دولتی در ایالت پنسیلوانیا درگذشت. کشف نفت به عنوان مهم‌ترین کشف نیمه دوم قرن ۱۹، تأثیر شگرفی در توسعه صنایع و وسایل حمل و نقل برجای گذاشت و در سال‌های بعد، به یکی از مهم‌ترین منابع انرژی تبدیل شد.