هاشمزایی تأکید کرد: اسقاط ۷۰هزار خودروی سنگین فرسوده در سال عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در تمام برنامههای توسعه آمده که باید سالانه ۷۰هزار خودروی سنگین از چرخه تردد خارج و اسقاط شوند که تاکنون این مسأله صورت نگرفته است. عبدالرضاهاشمزایی در گفتوگو با خانهملت، در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری […]
هاشمزایی تأکید کرد:
اسقاط ۷۰هزار خودروی سنگین فرسوده در سال
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در تمام برنامههای توسعه آمده که باید سالانه ۷۰هزار خودروی سنگین از چرخه تردد خارج و اسقاط شوند که تاکنون این مسأله صورت نگرفته است.
عبدالرضاهاشمزایی در گفتوگو با خانهملت، در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران مبنی بر اینکه هر ماه ۶۰ اتوبوس به سن فرسودگی میرسند گفت: در ادوار مختلف مجلس همواره موضوع آلودگی هوا و ترافیک به عنوان معضلات تهران مورد توجه قرار گرفته است، اما دولتها به دلیل زاویه دیدگاهی که با شهرداران داشتهاند مصوبات مجلس را نیز اجرا نکردند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورایاسلامی، ادامه داد: ما امیدوار بودیم حداقل در این دوره از مجلس که شورای شهری متشکل از اصلاحطلبان نیز در تهران رأی آورده و با دولت همسو است، دولت برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی تمهیداتی بیندیشد تا با تخصیص اعتبارات لازم به این بخش مشکل آلودگی هوا نیز برطرف شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که رانندگان تاکسی دارای خودروی فرسوده از آن گلایه دارند این است که برای بهرهمندی از تسهیلات لازم در جهت تهیه خودروی جدید نمیتوانند به منظور ثبتنام وارد سامانه شوند و در این مورد هیچ کدام از مسؤولان مربوطه نیز پاسخگو نیستند.
هاشمزایی اظهار کرد: هماکنون در سایر کشورهای دنیا هیچ کدام از وسایلنقلیه عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس بیشتر از ۵سال در چرخه تردد استفاده نشده و بعد از این مدت یا ساقط میشوند یا به کشورهای متقاضی این نوع خودرو صادر میشوند.
وی یادآورشد: پیش از این قرار بود خودروهای فرسوده از چرخه تردد خارج شوند، کما اینکه رییسجمهور نیز در مجلس به این موضوع اشاره کرد و در هر برنامه توسعه هم به این مهم اشاره شده بود که هر سال باید ۷۰ هزار خودروی سنگین فرسوده اسقاط شود اما تا پایان سال گذشته تنها ۱۰۰خودرو به این صورت از چرخه تردد خارج شده بود، چرا که اعتبارات لازم برای تحقق این مهم وجود ندارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هماکنون خروج اتوبوسهای فرسوده از چرخه تردد نیز مستلزم تأمین اعتبارات لازم برای جایگزین کردن اتوبوسهای جدید است که در این مورد دولت باید همکاری کند، چرا که شهرداری در شرایطی که بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و شهردار تهران نیز هنوز مشخص نشده است، بنابراین این نهاد نمیتواند به تنهایی به این امر مبادرت ورزد.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تأکید کرد: ما انتظار داشتیم شورای شهر به سرعت در مورد تعیین شهردار پایتخت اقدام کند، چرا که در ایران اجرای تمام طرحها و برنامهها در بخشهای مختلف قائم به شخص است، بنابراین تأخیر در تحقق این مهم میتواند وقفهای در اجرای برنامههای حوزه شهری ایجاد کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.