تمام شرکتهای هواپیمایی فعال در کشور با حداکثر توان خود در حال پیگیری مقدمات ورود هواپیماهای جدید هستند و هرچند هنوز این مذاکرات نتیجه روشنی نداشته اما کار با امیدواری ادامه دارد. مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با ایسنا، تصریح کرد: از روزی که تحریمها لغو شدهاند تا امروز […]
تمام شرکتهای هواپیمایی فعال در کشور با حداکثر توان خود در حال پیگیری مقدمات ورود هواپیماهای جدید هستند و هرچند هنوز این مذاکرات نتیجه روشنی نداشته اما کار با امیدواری ادامه دارد.
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با ایسنا، تصریح کرد: از روزی که تحریمها لغو شدهاند تا امروز مذاکرات شرکتهای هواپیمایی ایران با شرکتهای تولید کننده هواپیما ادامه دارد و در کنار بحث برای خرید، موضوع پشتیبانی از ناوگان فعال کشور نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی مذاکرات در حال پیگیری است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت بوئینگ نیز در جمع شرکتهای طرف مذاکره با ایرلاینهای ایرانی قرار دارد، اظهار کرد: پس از به وجود آمدن مقدمات لازم، مذاکره ایرلاینها با بوئینگ نیز آغاز شده و بسیاری از شرکتهای ایرانی از طریق ایمیل بحثهای مدنظر خود را با مسؤولان این شرکت آمریکایی پیگیری میکنند.
به گفته سامانی مذاکره با بوئینگ حول دو محور اصلی در جریان است. در وهله اول مذاکره برای پشتیبانی از ناوگان فعلی کشور در دستور کار قرار دارد و پس از آن تلاش برای خرید هواپیماهای جدید پیگیری میشود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره تلاشها برای دریافت فاینانس خرید هواپیماهای جدید نیز گفت: برای دریافت این منابع مالی هواپیماهای نوساز در اولویت هستند و قطعاً قراردادهایی که برای ورود این هواپیماها بسته شود، امید زیادی به دریافت فاینانس دارد.
وی ادامه داد: برای خرید هواپیماهای کار کرده نیز امکان این وجود دارد که فاینانس در نظر گرفته شود، اما قدری کار سختتر میشود. مذاکره طولانی مدت ایرلاینهای ایرانی با شرکتهای سازنده هواپیما برای در نظر گرفتن بهترین شرایط مالی است و امیدواریم در آینده نتایج محسوس این مذاکرات مشخص شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.