سرمایه‌گذاری با تسهیلات سود ۲۰ درصد جوابگو نیست

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران سرمایه‌گذاری با تسهیلات سود ۲۰ درصد جوابگو نیست  مناقصه‌مزایده‌ـ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران پیرامون نحوه حمایت از تولید مرغوب داخلی به خصوص در زمینه لوازم خانگی گفت: برای پاسخ به این سؤال باید به دو وجه یعنی مسایل بیرونی شامل قوانین ‌و مقررات، تسهیلات […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران

سرمایه‌گذاری با تسهیلات سود ۲۰ درصد جوابگو نیست

 مناقصه‌مزایدهـ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران پیرامون نحوه حمایت از تولید مرغوب داخلی به خصوص در زمینه لوازم خانگی گفت: برای پاسخ به این سؤال باید به دو وجه یعنی مسایل بیرونی شامل قوانین ‌و مقررات، تسهیلات و در واقع فضایی که برای کسب‌ و کار در کشور وجود دارد و مسایل درونی که به مسایل ساختاری مدیریتی و تکنولوژیکی و نگاه عمیق کیفیت‌سازی که مدیران صنعتی باید داشته باشند توجه کرد. اینها لازم ‌و ملزوم هم هستند و تأثیرگذاری بر روی یکدیگر دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حبیب‌ا…انصاری، دبیرکل و رییس ستاد برنامه‌ریزی و اجرای انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این‌که ما امروزه برای حمایت از کالای ایرانی باید ظرفیت‌های تولید را به حداکثر برسانیم یعنی ظرفیت خالی نداشته باشیم‌، اظهارکرد: برای این مهم باید تسهیلات مناسب داده شود، چرا که امروز برای سرمایه‌گذاری تسهیلات با حداقل سود ۲۰ درصد جوابگو نیست و برای رفع نیازهای تولیدکنندگان باید سود تسهیلات ۴ تا ۵ درصد ارایه شود.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده مورد دیگری است که ما بار‌ها در کمیسیون صنعت مطرح کردیم که ما در ایران به جای این‌که این مالیات از مصرف‌کنندگان بگیریم آن را از تولیدکننده اخذ می‌کنیم و این وارونه است.

انصاری گفت: نقطه سوم، پدیده شوم قاچاق است که باید از ورود آن به کشور جلوگیری گردد و اگر وارد می‌شود بعد از ضبط در انبار دپو و بعد از مدتی با آیین‌نامه‌ها و دستورات دستورالعمل‌ها مجدد وارد بازار می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان این‌که نکته دیگر، تأمین مواداولیه با قیمت نسبی ثابت برای مدت تقریباً یک سال است، افزود: با توجه به این ثبات تولید‌کننده می‌تواند برنامه‌ریزی کند و کیفیت زمانی شکل می‌گیرد که موارد اول مواداولیه با کیفیت مصرف شود که با عدم ثبات قیمت‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در رابطه با مشکلات فراروی مسایل درونی نیز گفت: امروزه مدیریت صنعتی باید مدیریت برخوردار از فرنگ صنعتی ‌باشد، مدیر صنعتی باید ساختار تکنولوژی را بداند، مدیریت صنعتی باید نقش آورده داشته باشد، مدیریت صنعتی باید نگاه مشتری‌محوری و مشتری‌مداری داشته باشد، باید کالای تولیدی مدیریت صنعتی رقابت‌پذیر باشد و کالای با ارزش افزوده تولید کنند.

انصاری گفت: ما باید بگویم ایرانی کالای خوب ایرانی بخر و برای این مهم باید ابعاد مختلف کیفیت تعریف شود و برای مشتریان بازتعریف تا براساس آن بتوان تولیدکنندگان را مجبور به افزایش کیفیت کرد.

وی ادامه‌داد: کیفیت کالا یعنی علاوه بر دارا بودن استانداردهای اجباری که یکی از اجزای آن است باید دارای مصرف بهینه انرژی، سهولت استفاده، ارگونومی، خدمات بعد از فروش، سرویس‌های دوره‌ای و گارانتی باشد.

انصاری افزود: مردم باید نسبت به کالای با کیفیت آگاهی پیدا کنند و در مردم توقع ایجاد شود که کالای با کیفیت طلب کنند و تولید‌کننده هم متقابلاً با نگاه مشتری‌مداری و مشتری‌محوری یک هم‌افزایی ایجاد کند تا کالای خوب و با کیفیت تولید شود در این صورت نیاز به واردات نخواهد بود.

نایب‌رییس شورای همکاری اقتصادی ایران‌ و افریقا گفت: از سوی دیگر نگاه ما نباید فقط به داخل باشد، تولیدکننده باید بدانند که باید کالای صادرات محور تولید کند.

انصاری پیرامون عملکرد دوره هشتم اتاق نیز گفت: اتاق مشاور ۳ قوه است اما من به عنوان یکی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی می‌گویم باید این مشاوره بودن را عینیت داد. وقتی امروز برای موضوع مهمی همچون نرخ ارز با اتاق مشاوره نمی‌شود و نظرات اتاق گرفته نمی‌شود پس در نتیجه اعتقادی به این امر در سطوح بالا نیز وجود نخواهد داشت.

وی افزود: دولت باید بپذیرد اتاق پارلمان بخش خصوصی است و بخش خصوصی باعث تقویت اقتصاد و رشد آن می‌شود در نتیجه بخش خصوصی باید رشد کند ولی در کمال تأسف وقت بخش خصوصی و دولتی را می‌بینیم که هر روز بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شوند پس پی می‌بریم که این اتفاقات اعتقاد هنوز به وجود نیامده است.