اجرای طرح هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته در یک محله شهر اراک

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خبر داد اجرای طرح هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته در یک محله شهر اراک   اولین روز از طرح «هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته یک محله» در پارک جنت برگزار شد. آتش‌پاد دوم مسعودآقازیارتی، رییس سازمان آتش‌نشانی اراک در این خصوص اظهار داشت: اولین روز […]

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خبر داد

اجرای طرح هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته در یک محله شهر اراک  

اولین روز از طرح «هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته یک محله» در پارک جنت برگزار شد.

آتش‌پاد دوم مسعودآقازیارتی، رییس سازمان آتش‌نشانی اراک در این خصوص اظهار داشت: اولین روز از طرح «هر شهروند یک آتش‌نشان هر هفته یک محله» روز گذشته در پارک جنت برگزار و مربیان آتش‌نشانی اراک شهروندان را با اصول اولیه ایمنی آشنا کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، آقازیارتی در ادامه افزود: این طرح آموزشی در سال‌جاری در قالب آموزش شهروندی هر هفته در یکی از محله‌های سطح شهر برگزار می‌شود و طی آن مربیان این سازمان آموزش کار با خاموش‌کننده‌های دستی، آشنایی با انواع خاموش‌کننده‌ها، نحوه پناه‌گیری و ایمنی در برابر زلزله، و آشنایی با ناایمنی‌‌ها در منازل را به همشهریان گرامی ارایه می‌کنند.

وی با بیان این‌که آموزش آتش‌نشانی به دلیل اهمیت آن هیچ وقت تعطیل نشده و در طول سال ادامه دارد؛ اضافه کرد: هر چقدر این آموزش‌ها در جامعه گسترش یابد از آمار حوادث نیز کاسته می‌شود به همین خاطر تلاش می‌کنیم با برپایی کلاس‌های آموزشی در مکان‌های مختلف عمومی همه شهروندان را با ایمنی محل کار و زندگی آشنا ساخته و همچنین نحوه استفاده از خاموش‌کننده‌ها و نیز خاموش کردن آتش را آموزش دهیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌سوزی‌‌ها اغلب با یک جرقه و شعله کوچک شروع شده و سپس به آتش‌سوزی گسترده و غیرقابل کنترلی تبدیل می‌شود به همین خاطر اگر شهروندان با ایمنی آشنا باشند؛ هیچ وقت اجازه نخواهند داد که آتش‌سوزی رخ دهد و این‌که اگر بتوانند در همان لحظات اول آتش را مهار و خاموش کنند از خسارات جانی و مالی فراوانی جلوگیری خواهند کرد.

آقازیارتی، در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و کوشش آتش‌نشانان و مربیان آموزشی در برپایی این آموزش‌های شهروندی، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم آمار حوادث و آتش‌سوزی‌‌ها روز‌به‌روز کاهش یابد.