عبور از پیک بار سال جاری با همکاری صنایع بزرگ خراسان

عبور از پیک بار سال جاری با همکاری صنایع بزرگ خراسان با طرح‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای خراسان عبور از پیک مصرف برق در استان‌های خراسان با بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت . به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان جلسه هم‌اندیشی گذر از پیک بار و تشریح برنامه‌های پاسخگویی […]

عبور از پیک بار سال جاری با همکاری صنایع بزرگ خراسان

با طرح‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای خراسان عبور از پیک مصرف برق در استان‌های خراسان با بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت .

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان جلسه هم‌اندیشی گذر از پیک بار و تشریح برنامه‌های پاسخگویی بار صنایع بزرگ در محل این شرکت برگزار شد. در این جلسه که نمایندگان صنایع بزرگ استان‌های خراسان حضور داشتند معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به طرح‌های در دست اجرا برای عبور از پیک بار سال جاری اظهارداشت: امسال با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور پیش‌بینی می‌شود تولید برق نیز کاهش یابد. محمودی با اشاره به این‌که حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولیدی کشور از طریق نیروگاهای برقابی تأمین می‌شود، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته در اردیبهشت ماه ۳۰ میلیارد متر مکعب آب در پشت سدهای کشور وجود داشت که این میزان در سال‌جاری به ۱۳ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است که این امر در تولید برق در تابستان تأثیر منفی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۳٫۳ درصد به تعداد مشترکین برق کشور افزوده شده است که این میزان مشترک ۷٫۷ درصد رشد مصرف را در پی داشته است که رشد بسیار بالایی است. محمودی استفاده از کولر‌های گازی غیراستاندارد و با مصرف بالا را از مشکلات تابستان سال جاری عنوان کرد و اظهارداشت: شرکت توانیر علاوه بر برنامه‌های مختلف برای صنایع، برای مدیریت مصرف بخش خانگی نیز طرح‌های در تابستان سال جاری دارد .

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه به هزینه تأمین برق از نیروگاه تا محل مصرف نیز اشاره کرد و گفت: تولید یک کیلو وات ساعت برق از نیروگاه تا محل مصرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ دلار در بر دارد که نشان از بالا بودن هزینه تولید دارد. وی در ادامه خاطرنشان ساخت پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال جاری کشور با کمبود حدود ۶۰۰۰ مگاوات برق مواجه شود که باید با برنامه‌ریزی این کمبود جبران شود. معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان در این خصوص به همکاری چند بخش اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده که ۱۵۰۰ مگاوات از این میزان با همکاری کشاورزان و کاهش مصرف چاه‌های آب کشاورزی جبران شود. که براساس این برنامه در ۴ ساعت پیک تابستان چاه‌های کشاورزی خاموش و در غیرساعات پیک حداقل قیمت برق از کشاورزان دریافت می‌شود. وی تصریح کرد در سال گذشته از این طریق ۱۳۰۰ مگاوات کشاورزان با وزارت نیرو همکاری کردند و امسال پیش‌بینی ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق از سوی کشاورزان شده است.