انتظار برای پرچمداران ۲۰۱۸ !

انتظار برای پرچمداران ۲۰۱۸ ! گروه IT با ورود به سال جدید رفته‌رفته خود را برای معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ آماده می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های موبایل سال ۲۰۱۸ که منتظر رونمایی آنها هستیم را معرفی کنیم که البته گلکسی اس ۹ سامسونگ با توجه به عرضه در این لیست نخواهد […]

انتظار برای پرچمداران ۲۰۱۸ !

گروه IT

با ورود به سال جدید رفته‌رفته خود را برای معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ آماده می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های موبایل سال ۲۰۱۸ که منتظر رونمایی آنها هستیم را معرفی کنیم که البته گلکسی اس ۹ سامسونگ با توجه به عرضه در این لیست نخواهد بود و البته هوآوی پی ۲۰ و میت ۲۰٫

تقریباً هر گوشی‌ساز روال ثابتی برای خود به منظور عرضه گوشی جدید دارد. آنها هر سال محصولاتی جدید که پیشرفت‌های جزیی در آنها پدید آمده را معرفی می‌کنند، اما هر چند سال یک مرتبه، جهشی بزرگی در نحوه ساخت گوشی‌های موبایلشان رخ داده و محصولی بسیار متفاوت خلق می‌شود. با در نظر گرفتن روال برخی شرکت‌ها می‌توان انتظار داشت سال ۲۰۱۸، زمان مشاهده چند محصول شگفت‌انگیز و متفاوت است.

همانند سال گذشته، بیش‌ترین تمرکز بر روی پرچمداران قدرت گرفته از تراشه پرچمدار کوالکام قرار دارد. بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ قدرت گرفته و به لطف تغییرات و بهینه‌سازی‌های پدید آمده در آن، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. اما این مربوط به پرچمداران اندرویدی است.

سونی اکسپریا ایکس زد پرو (۲۰۱۸)

سونی با معرفی اکسپریا ایکس زد پریمیوم یک محصول کاملاً متفاوت به دنیای موبایل عرضه کرد. این مدل را باید نخستین گوشی هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش دارای پنل ال.سی.دی با ابعاد ۵٫۵ اینچ و رزولوشن ۴K بدانیم. بسیاری از کاربران حین دست گرفتن یک گوشی و مشاهده نمایشگر آن، احتمالاً کیو اچ‌دی و یا فول اچ‌دی بودن آن را تشخیص نمی‌دهند، اما ۴K رزولوشنی برتر بوده و وجه تمایز آن به خوبی مشخص می‌شود. این وضوح تصویر بالا مژده‌ای فوق‌العاده به طرفداران واقعیت مجازی بود.

اما متأسفانه این گوشی به خاطر عدم رعایت طراحی بدون حاشیه که تقریباً در ۹۰ درصد پرچمداران ۲۰۱۷ رعایت شده بود و همچنین چند مورد دیگر نتوانست آن‌طور که باید توجه کاربران را به خود جلب کند.

نوکیا ۹

اچ‌ام دی گلوبال خلف وعده نکرد و طبق قول خود، در سال ۲۰۱۷ چند گوشی ساده و هوشمند تحت برند نوکیا شامل یک پرچمدار عرضه کرد. اگرچه انتظار داشتیم در همین سال نوکیا ۹ نیز معرفی شود، اما این اتفاق رخ نداد. این نخستین سال فعالیت اچ.‌ام.دی گلوبال بود، به همین دلیل انتظار داریم در سال ۲۰۱۸ و با درس گرفتن از تجربه‌های پیشین فعالیت بهتری داشته باشد.

سال‌‌ها قبل و وقتی که نوکیا در دنیای موبایل پادشاهی می‌کرد، این شرکت به لطف استفاده از لنزهای زایس تمرکز خاصی بر روی دوربین محصولات خود داشت. اچ‌.ام.دی گلوبال که نشان داده در پی زنده کردن مجدد نام این برند است، در سال ۲۰۱۸ بر روی این بخش تمرکز خاصی دارد. نوکیا ۹ در کنار نوکیا ۸ سیراکو، پرچمداران این شرکت در سال جاری بوده و هر دو، ویژگی‌های بی‌نظیری در بخش دوربین خواهند داشت.

موتو زد ۳ فورس

شرکت موتورولا که مدت‌‌ها است تحت اختیار لنوو قرار دارد، گوشی‌های بسیار توانمندی را با قیمت‌های معقول به‌کاربران ارایه می‌کند. اصلی‌‌ترین برگ برنده آنها که مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب می‌کنند، ماژولار بودن است. این موفقیت از آنجایی حاصل شد که ماژول‌های بسیاری طی سال‌های اخیر برای محصولات سری موتو موتورولا عرضه شده است. قابلیت مهم دیگری که در برخی محصولات این برند دیده می‌شود، ShatterShield به شمار می‌آید.

به لطف آن نمایشگر‌ گوشی حتی حین وارد آمدن شدید‌ترین ضربه‌ها آسیب نمی‌بیند. این قابلیت در موتو زد ۳ فورس به بهترین شکل ممکن تا امروز پیاده شده و طراحی آن به شیوه‌ای خواهد بود که از تمام ماژول‌های موتو مود پشتیبانی می‌کند. این دو فاکتور آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ می‌کنند.

اسنشال فون ۲

اندی رابین به عنوان کلید‌ی‌‌ترین فرد در خلق سیستم عامل اندروید، در سال ۲۰۱۷ یک کمپانی جدید ایجاد و نخستین گوشی اندرویدی خود با نام اسنشال فون را معرفی کرد. وی توانست به لطف نام و اعتبار خود، افراد زیادی را به سرمایه‌گذاری در شرکت اسنشال ترغیب کند. متأسفانه حاصل نخستین تلاش این شرکت، ارایه محصولی گران قیمت و نه چندان جذاب بود.

اگرچه این گوشی ابتدا به خاطر داشتن ظاهری خاص توجه بسیاری را به خود جلب کرد، اما خیلی دیر به بازار عرضه شد و همین موضوع نیز نقش مهمی در عدم استقبال از آن داشت. در هر صورت این نخستین سال فعالیت اسنشال و نخستین گوشی هوشمند آن بود. انتظار داریم اندی رابین با تجربه سرشار خود از دنیای اندروید، بازگشتی شگفت‌انگیز داشته باشد و یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ را رقم بزند.

اچ.تی.سی یو ۱۲

اچ.تی.سی به عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی، طی سال‌های اخیر وضعیت خوبی نداشته و هر سال ضرردهی بیش‌تری را متحمل می‌شود. اگرچه این شرکت همه تلاش خود را طی سال‌های اخیر به‌کار بست و در سال ۲۰۱۷ دو گوشی زیبا با دوربین‌هایی فوق‌العاده و قابلیت منحصربه‌فرد اج سنس معرفی کرد، اما همچنان در سراشیبی قرار دارد.

اما اچ.تی.سی تصمیم به عقب‌نشینی نداشته و می‌خواهد به حق واقعی خود در بازار موبایل برسد، به همین دلیل یو ۱۲ را به همراه نمایشگری لبه به لبه، دوربینی بسیار بهتر در مقایسه با دوربین خارق‌العاده یو ۱۱ و چندین قابلیت سخت‌افزاری و نرم افزاری جدید در سال ۲۰۱۸ معرفی کند. این گوشی در بهار سال آینده عرضه شده و جزو بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ شناخته خواهد شد.

یکی از نکات مهم درباره این شرکت، تصاحب تیم مهندسی آن توسط گوگل است. این اتفاق یا سبب بهبود وضعیت این برند در بازار موبایل شده و یا شیب سقوط آن را افزایش می‌دهد! گذر زمان این موضوع را نشان خواهد داد.

ال.جی.جی ۷؛ وی ۴۰

ال.جی یکی از موفق‌‌ترین شرکت‌های دنیای دیجیتال بوده و در سال ۲۰۱۷ از نظر میزان سوددهی رکورد زد، اما متأسفانه بخش موبایل آن با ضرردهی خود سد راه پیشرفت بیش‌تر شرکت است! اما رییس بخش موبایل جدید ال.جی با استراتژی‌های تازه خود تصمیم دارد این روال را تغییر بدهد.

گوشی‌های ال.جی از نظر دوربین با سایر پرچمداران مجهز به دوربین دوگانه متفاوت بوده و تنها محصولات دارای سنسور دوم از نوع سوپر واید هستند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم شرکت در هر دو پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود همچنان به این قابلیت تکیه کرده و برای بهبود آنها تلاش کند. گفته می‌شود طراحی گوشی جدید سری G تغییرات اساسی خواهد داشت، به‌طوری‌که تقریباً شبیه به ال.جی.وی ۳۰ ساخته می‌شود. ال.جی.وی ۴۰، رقیب مستقیم گلکسی نوت ۹ خواهد بود.

گوگل پیکسل ۳؛ پیکسل ۳ ایکس ال

محصولات سری پیکسل، طی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توانستند در قلب طرفداران پروپاقرص اندروید جای بگیرند. آنها به لطف پشتیبانی شدن توسط اصلی‌‌ترین توسعه‌دهنده اندروید (گوگل)، برخلاف دیگر دستگاه‌های دارای این سیستم عامل به‌طور پیاپی آپدیت دریافت کرده و بهترین دوربین‌های موبایل جهان را در اختیار دارند. بدون شک نسل آتی آنها که در پاییز ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند، موفقیت‌های قبلی را تکرار می‌کنند.

توسعه قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دستگاه، افزایش مجدد کیفیت دوربین، رفع مشکلات عدیده نمایشگر مدل پیکسل ۲ ایکس ال و افزایش دوام باتری ویژگی‌هایی هستند که علاوه بر امکانات پایه محصولات سری Pixel، دو مدل جدید را در زمره بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ قرار می‌دهند. تنها ایرادی که به آنها وارد می‌شود، داشتن قیمتی کذایی است!

اپل آیفون ۹ (آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس پلاس)

آیفون ایکس حاصل سال‌ها تلاش بود، پس اپل مطمئناً در سال جاری عقبگرد نداشته و تلاش می‌کند با معرفی جانشینانی برای آن، این گوشی را بهبود ببخشد. جایگزین مستقیم آن مدل ایکس اس بوده و اندازه نمایشگر و طراحی کلی در آن تغییر نمی‌کند. اما از نظر دوربین و سخت‌افزار تغییرات بسیاری خواهد داشت. احتمالاً پنل نمایشگر آن ال.سی.دی است، اما این پنل جدید دست کمی از او ال‌ای دی‌‌ها ندارد. مدل بالارده‌تر آیفون ایکس اس پلاس است که در واقع فبلتی ۶٫۵ اینچی با پنل او ال‌ای دی به شمار می‌آید.

اپل امسال تصمیم دارد قابلیت‌های ویژه آیفون ایکس یعنی فیس آیدی و انیموجی را در اختیار تعداد بیش‌تری از کاربران قرار بدهد، به همین دلیل آنها را در آیفون ۹ به عنوان یک گوشی ۷۰۰ دلاری جایگزین آیفون ۸ قرار می‌دهد. البته برخلاف این گوشی ۴٫۷ اینچی، ابعاد نمایشگر آیفون ۹ با افزایشی فوق‌العاده به ۶٫۱ اینچ می‌رسد.