خطر گرمازدگی کودکان در خودرو جدی است

خطر گرمازدگی کودکان در خودرو جدی است پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در خودروهای داغ شده زیر آفتاب، به علت افزایش رطوبت و بالا رفتن درجه حرارت تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد، به بروز فاجعه و خطر خواهد انجامید. به گزارش سینا‌پرس به نقل از thehealthsite در تابستان و زیر آفتاب داغ، ۱۶۰ […]

خطر گرمازدگی کودکان در خودرو جدی است

پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در خودروهای داغ شده زیر آفتاب، به علت افزایش رطوبت و بالا رفتن درجه حرارت تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد، به بروز فاجعه و خطر خواهد انجامید.

به گزارش سینا‌پرس به نقل از thehealthsite در تابستان و زیر آفتاب داغ، ۱۶۰ درجه فارنهایت یا ۷۱٫۱ درجه سانتی‌گراد، درجه حرارت بسیار بالایی محسوب می‌شود. شاید باور این موضوع سخت باشد اما دمای داخل خودرویی که در یک روز گرم تابستانی زیر آفتاب پارک شده باشد، می‌تواند به ۷۰ درجه برسد که اگر پوست انسان در معرض چنین حرارت بالایی قرار گیرد، دچار سوختگی درجه ۳ خواهد شد. مطالعات انجام‌ شده در این زمینه نشان می‌دهد در صورتی‌ که خودرویی برای تنها یک ساعت در تابستان زیر آفتاب پارک کند، درجه حرارت داخل ماشین و داشبورد به ۷۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

فردی که در یک خودروی داغ شده قرار می‌گیرد، رطوبت را وارد خودرو کرده و با گذشت زمان رطوبت داخل ماشین را افزایش می‌دهد. در این زمان به علت بالا رفتن رطوبت داخل خودرو، فرد نمی‌تواند با عرق ریختن دمای بدن خود را کاهش دهد چراکه عرق بدن به‌ سرعت تبخیر نمی‌شود. این عوامل به همراه افزایش درجه حرارت برای زمانی طولانی مانند یک ساعت، باعث از بین رفتن فرد خواهد شد.