رئال از رویای دبل کردن تا رسیدن به هیچ

  رئال مادرید شاید دو روز دیگر بتواند در عین ناباوری به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد و فصل رویایی خود را ۸ خرداد با قهرمانی در چمپیونزلیگ نیز تکمیل کند؛ شاید هم در انتها به هیچ جامی نرسد. به گزارش «ورزش سه»، رئال مادرید ۱۸۰ و یا شاید هم ۲۱۰ دقیقه(در صورت کشیدن شدن […]

 

رئال مادرید شاید دو روز دیگر بتواند در عین ناباوری به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد و فصل رویایی خود را ۸ خرداد با قهرمانی در چمپیونزلیگ نیز تکمیل کند؛ شاید هم در انتها به هیچ جامی نرسد.

به گزارش «ورزش سه»، رئال مادرید ۱۸۰ و یا شاید هم ۲۱۰ دقیقه(در صورت کشیدن شدن فینال لیگ قهرمانان به وقت‌های اضافه) دیگر پیش رو دارد و مشخص نیست در انت‌‌ها چه دستاوردی انتظار این تیم را می‌کشد. این در شرایطی است که تا همین دو ماه پیش کسی برای رئال شانس قهرمانی نه در لالیگا و نه در لیگ قهرمانان را قائل نبود. در هر صورت رئال در انتهای این فصل در شرایطی قرار دارد که ممکن است هم فاتح لالیگا و هم لیگ قهرمانان شود.

 آخرین بار رئالی‌‌ها در سال ۱۹۸۱ در چنین وضعیتی به سر می‌بردند و جالب این‌که در انتها به هیچ جامی دست پیدا نکردند. رئال مادرید با کاپیتانی کاماچو در سال ۱۹۸۱ و در هفته آخر لالیگا شانس مسلم قهرمانی بود و به فینال لیگ قهرمانان نیز رسیده بود اما در نهایت سوسیداد فاتح لالیگا شد و در فینال لیگ قهرمانان نیز رئال با گل کندی مغلوب لیورپول شد تا از رویای دبل کردن به هیچ برسد. گل کندی باعث شد تا رئال برای کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود در اروپا، ۱۷ سال دیگر صبر کند.

کهکشانی‌‌ها در تاریخ خود، دو بار توانسته‌اند فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان در یک فصل شوند که به سال‌های ۵۷ و ۵۸ بر می‌گردد. رئال در سال ۵۷ با ۵ امتیاز بیش‌تر از سویا و در سال ۵۸ با سه امتیاز بیش‌تر از اتلتیکو قهرمان لالیگا شد و هر دو سال به قهرمانی اروپا نیز دست یافت.

رئال در دوران طلایی دهه ۵۰ و ۶۰ خود توانست ۶ بار قهرمان اروپا شود اما تنها دو بار توانست همزمان فاتح لالیگا و جام باشگاه‌های اروپا شود. به‌طور مثال کهکشانی‌‌ها در سال‌های ۶۰ و ۶۶ که قهرمان اروپا شدند، قهرمانی لالیگا را به بارسلونا و اتلتیکو واگذار کردند. سال ۶۰ رئال موفق شد اینتراخت فرانکفورت را در فینال ۷-۳ شکست داده و برای پنجمین بار متوالی قهرمان اروپا شود اما در لالیگا قافیه را در روز آخر به بارسلونا واگذار کرد. سال ۶۶ نیز با وجود قهرمانی رئال در اروپا برای بار ششم، لالیگا به اتلتیکو مادرید رسید.

رئال پس از ۳۲ سال در سال ۱۹۹۸ توانست یک بار دیگر قهرمان اروپا شود. گل میاتوویچ در فینال آمستردام به یوونتوس باعث شد رئال برای هفتمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آن سال رئال در لالیگا نتوانست رتبه‌ای بهتر از چهارمی به دست بیاورد.

سال ۲۰۰۰ نیز که رئال قهرمانی هشتم خود در اروپا را کسب کرد، بازهم در لالیگا چهارم شد و سال ۲۰۰۲ نیز این اتفاق تکرار شد و رئال با وجود قهرمانی در اروپا نتوانست رتبه‌ای بهتر از پنجمی در لالیگا کسب کند.

سال ۲۰۱۴ یعنی سال لادسیما(قهرمانی دهم رئال در اروپا) نیز رئال مادرید در شرایطی به هفته آخر لالیگا رسید که شانس قهرمانی نداشت و اتلتیکو در رقابت با بارسا این عنوان را کسب کرد اما امسال شرایط دقیقاً مشابه سال ۱۹۸۱ است و رئال درحالی به هفته آخر لالیگا رسیده که هم شانس قهرمانی در این تورنمنت را دارد و هم ۱۵ روز دیگر می‌تواند فاتح لیگ قهرمانان برای بار یازدهم شود.

 

زیدان و شاگردانش امیدوارند این بار تاریخ به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و رئال بتواند حداقل یک جام از دو جام در دسترس را تصاحب کند تا حداقل رویای دبل کردن به هیچ تبدیل نشود.