حمایت مالی دانشگاه‌های غیرانتفاعی از پژوهشگران

  رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی گفت: این دانشگاه از پژوهش‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا با وجود منابع مالی کم، حمایت همه‌جانبه را انجام می‌دهد. علی آهونمنش، رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بحث پژوهش‌های انجام‌شده در این دانشگاه اظهار داشت: در […]

 

رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی گفت: این دانشگاه از پژوهش‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا با وجود منابع مالی کم، حمایت همه‌جانبه را انجام می‌دهد.

علی آهونمنش، رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بحث پژوهش‌های انجام‌شده در این دانشگاه اظهار داشت: در دانشگاه‌های دولتی در زمینه پژوهش وزارت علوم اعتبار خاصی را برای آنان در نظر می‌گیرد اما در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی این اعتبار از طریق کمک‌های مالی کارخانجات و شرکت‌های وابسته به این دانشگاه صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در دانشگاه غیرانتفاعی امر پژوهش و تحقیقات بیش‌تر در پایان‌نامه‌های دانشجوهای ارشد و دکترا صورت می‌گیرد و این دانشگاه بودجه کلانی برای حمایت از پژوهش‌های غیرمرتبط و پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ندارد.

رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در خصوص حمایت‌های مالی این دانشگاه به پژوهشگران گفت: این بودجه از طریق شهریه‌هایی که از دانشجویان دریافت می‌شود به پژوهشگران مقاطع ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد و وزارت علوم به این دانشگاه بودجه‌‌ای تحت عنوان پژوهش و تحقیق به صورت کلان نمی‌دهد.

آهونمنش تأکید کرد: قسمتی از بودجه تعلق گرفته به پژوهش‌های دانشجویان این دانشگاه از طریق کمک‌های مالی کارخانه‌های اسپانسر این دانشگاه صورت می‌گیرد و وزارت علوم حمایت مالی و کاری از دانشجویان این دانشگاه نمی‌کند.

 

وی در پایان گفت: دانشگاه غیرانتفاعی در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و تحقیقاتی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.