دستگیری عامل ایجاد کننده سایت فیشینگ

  مأموران پلیس فتای اصفهان فردی که با طراحی سایتی جعلی به اطلاعات حساب بانکی کاربران دسترسی و حساب آن‌‌ها را خالی می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت : پس از رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و شناسایی سایتی جعلی در زمینه […]

 

مأموران پلیس فتای اصفهان فردی که با طراحی سایتی جعلی به اطلاعات حساب بانکی کاربران دسترسی و حساب آن‌‌ها را خالی می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت : پس از رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و شناسایی سایتی جعلی در زمینه فروش کارت شارژ موضوع در دستور مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

غلامرضا شهریاری گفت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبری، نهایتاً متهم که ساکن یکی از استان‌های کشور بود شناسایی و دستگیر شد.

شهریاری افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب مال عنوان داشت همچنین در بررسی‌های نهایی محرز شد متهم توانسته به اطلاعات حساب بیش از ۸۰ کاربر اینترنتی که قصد خرید کارت شارژ داشته‌اند دسترسی و از حساب آن‌‌ها سرقت کند.

 

شهریاری در توضیح سایت‌های فیشینگ بیان داشت: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که افراد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کنند، در این‌گونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می‌باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز۲ccمی باشد برای مجرم ارسال می‌گردد.