با حمایت ۲۳میلیاردریالی بانک توسعه صادراتکارخانه تولید کنسانتره آهن توسعه می‌یابد

با حمایت ۲۳میلیاردریالی بانک توسعه صادراتکارخانه تولید کنسانتره آهن توسعه می‌یابد بانک توسعه صادرات با اعطای ۲۳میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت طرح توسعه‌ای تکمیل کارخانه تولید کنسانتره آهن را از محل منابع بانک حمایت می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، در قالب قرارداد مشارکت مدنی بین بانک و شرکت سنگ‌آهن آفتاب […]

با حمایت ۲۳میلیاردریالی بانک توسعه صادراتکارخانه تولید کنسانتره آهن توسعه می‌یابد

بانک توسعه صادرات با اعطای ۲۳میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت طرح توسعه‌ای تکمیل کارخانه تولید کنسانتره آهن را از محل منابع بانک حمایت می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، در قالب قرارداد مشارکت مدنی بین بانک و شرکت سنگ‌آهن آفتاب سهم‌الشرکه بانک حداکثر تا ۷۵درصد مبلغ سرمایه معادل ۲۳ میلیارد ریال و مابقی به مبلغ ۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به‌عهده شرکت یاد شده است.

براساس این گزارش مانده هزینه سرمایه‌گذاری طرح نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون معادل ۱۰میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

پیش‌بینی می‌شود طی زمان ۶ماه پس از انعقاد قرارداد مشارکت مدنی، طرح به بهره‌برداری برسد و این درحالی است که قبل از تأمین مالی پروژه توسط بانک، طرح دارای بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

میزان اشتغالزایی مستقیم طرح توسعه تولید کنسانتره آهن ۱۶ نفر است و صادرات تمامی میزان تولید شده میسر خواهد بود.

براساس برآورد‌ها، صادرات کنسانتره آهن در ۵ سال آینده، نزدیک به ۱۹ میلیون تن خواهد بود در حالی‌که در سال ۲۰۱۶مجموع صادرات سنگ‌آهن ایران به چین شامل کنسانتره و سنگ‌آهن دانه‌بندی، ۱۴میلیون و۶۳۳ هزار تن بود.