انتشار کلیپ‌های خودکشی رصد می‌شود

  سخنگوی نیروی انتظامی گفت: خاوری همچنان در لیست قرمز اینترپل وجود دارد و۱۹۰ کشور دنیا می‌دانند که این فرد از سوی ایران تحت تعقیب است. مکان خاوری شناسایی شده است و برداشتن اسم و عکسش مهم نیست. به گزارش مهر، سعید منتظر المهدی در دهمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به سؤالات آن‌ها […]

 

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: خاوری همچنان در لیست قرمز اینترپل وجود دارد و۱۹۰ کشور دنیا می‌دانند که این فرد از سوی ایران تحت تعقیب است. مکان خاوری شناسایی شده است و برداشتن اسم و عکسش مهم نیست.

به گزارش مهر، سعید منتظر المهدی در دهمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به سؤالات آن‌ها درباره اتفاقات انتظامی و برنامه‌های ناجا در طول سال ۹۵ پاسخ داد.

منتظر المهدی با تبریک اعیاد شعبانیه درباره پرداخت جریمه خدمت سربازی مشمولان گفت: چیزی به عنوان خرید سربازی نداریم. جریمه دیرکرد به مانند سال‌های گذشته است و تغییری نکرده تنها فرقش با سال‌های گذشته این است که سازوکاری فراهم شده است که به صورت اقساطی توسط چند بانک عامل قابل تقسیط شود.

منتظر المهدی گفت: همه مأموریت پلیس گشت نامحسوس نیست. گشت‌های نامحسوس برای بالا بردن امنیت اجتماعی است ما در کشورمان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳ نفر مأمور پلیس داریم.

وی درباره دستگیری منتشر کننده عکس‌های خانم خالقی گفت: پلیس در این خصوص دستگیری نداشته است.

وی درباره ورود مجری برنامه من و تو هم گفت: این مجری خانم جرمی مرتکب نشده که جلوی ورودش به کشور گرفته شود در نتیجه منعی برای حضور نداشته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره انتشار کلیپ‌های خودکشی نیز گفت: تعدادی از خودکشی‌ها برای زمان حال است و برخی هم از قبل اتفاق افتاده است و قدیمی است اما در حوزه سلامت فضای مجازی و رصد آن اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

 

سخنگوی ناجا درباره فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: هر آن‌چه به روش و منش و برگرفته از اخلاقیات باشد می‌شود هنجار و همه مردم ملزم به رعایت این هنجار‌ها هستند اگر خلاف این واقع شود قابلیت پیگیری و برخورد دارد. در کشور ما هنجارهای پذیرفته شده مبتنی بر قانون است. امنیت اجتماعی یک پازل است و از ابعاد مختلفی برخوردار است و همه این‌ها در یک طرف امنیت اجتماعی جا می‌گیرد، مؤلفه امنیت اخلاقی بسیار مهم است. هیچ کوتاهی را مردم بر ما نمی‌بخشند و انتظار ندارند که براساس مصلحت دیگران در این حوزه فعالیت کنیم و براساس آن‌چه قانون‌گذار بر عهده ما گذاشته همچنان عمل می‌کنیم.