بیش از ۱۰ هزار معتاد در تهران ر‌ها هستند

  رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که ۷۰۵ هزار نفر از آن‌ها تحت حمایت پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام، اظهار داشت: […]

 

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که ۷۰۵ هزار نفر از آن‌ها تحت حمایت پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام، اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۱۷ نفر از ۱۷ کشور جهان برگزار شده است و جوایز نفر اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: ‌این مسابقات تنها در رشته حفظ برگزار شده است و از کشورهای ترکیه، مصر، اردن، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، تونس، یمن، در این مسابقات حضور دارند.

محسنی بندپی درباره اشتغال معلولان نیز اظهار داشت: وام اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است و در سال ۹۴، نسبت به ۹۳، تسهیلات و اشتغال‌زایی افزایش یافته بود.

وی افزود: ۴۵ هزار اشتغال در سال ۹۴، در کشور ایجاد شد که از این تعداد ۳۲ هزار شغل برای معلولین بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: با تعاملی که از سال گذشته بین دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها ایجاد شد توانستیم ۳هزار و ۴۸۰ معتاد مرد و ۴۰۰ معتاد زن را جمع‌آوری و در مراکز مختلف نگهداری کنیم و شهرداری تهران نیز ۲۴ مرکز بهاران را در ۶ ماه آماده کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد در تهران ر‌ها هستند و ما توانسته‌ایم بیش از ۴ هزار از این معتادین را جمع‌آوری و خدمات تخصصی ارایه دهیم.

 

محسنی بندپی یادآور شد: همچنان این تعامل بین دستگاه‌ها برقرار است تا بتوانیم چهره پایتخت را از این نازیبایی‌‌ها و حضور معتادین در سطح شهر پاک کنیم.