مزایده‌ای برای تماشا کردن!

۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای یک بازی جام جهانی مزایده‌ای برای تماشا کردن! گروه اجتماعی- تب جام جهانی جهان را فراگرفته و در این بین کشورهایی که در جام جهانی حضور دارند بیش‌ترین شور و شعف را از جام ۲۱ می‌برند. تیم ملی ایران موفق شد دومین برد تاریخ خود در جام جهانی را […]

۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای یک بازی جام جهانی

مزایده‌ای برای تماشا کردن!

گروه اجتماعی- تب جام جهانی جهان را فراگرفته و در این بین کشورهایی که در جام جهانی حضور دارند بیش‌ترین شور و شعف را از جام ۲۱ می‌برند. تیم ملی ایران موفق شد دومین برد تاریخ خود در جام جهانی را در برابر مراکش به دست آورد تا مردان کی‌روش کاری کنند کارستان… همانطور که در فضای مجازی نیز کاملاً مشهود بود یکپارچه شور و شعف بود و مردم دسته‌دسته با حضور در خیابان‌ها شادی را بین خود تقسیم کردند. اما این شور و شعف بعضی وقت‌ها هزینه‌های بالایی در پی دارد.

سفر به روسیه

جام جهانی در حالی آغاز شد که هزینه سفر به روسیه برای عوام وحشتناک شده بود. در پکیج تورهای تبلیغاتی ارقامی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر دیده نمی‌شود! در واقع سفر به ۳ شهر سن پترزبورگ، کازان و سارنسک تنها برای خواص مقدور است و این در حالی است که بسیاری از آژانس‌های مسافرتی از برگزاری جام جهانی در روسیه سوءاستفاده کرده و هزینه‌های مسافران را تا چند ۱۰ میلیون تومان افزایش داده‌اند! می‌توان گفت که اگر هزینه سفر به روسیه به مزایده گذاشته می‌شد شاید هزینه‌ای به مراتب کم‌تر برای علاقه‌مندان به همراه داشت.

جام جهانی در سینما

همچنین در دورانی که فوتبال دیدن بانوان در استادیوم‌‌ها در کنار آقایان ممنوع است، سینما محلی است که می‌تواند این خواسته را برآورده کند؛ چه بهتر که این فوتبال، بازی‌های جام جهانی باشد یعنی بزرگ‌‌‌ترین رویداد فوتبالی در جهان. پخش بازی فوتبال در سینما دو سال قبل با حواشی روبه‌رو شد، مدیر وقت اداره‌ نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، رسماً مجوز پخش فوتبال را برای همه، در سینما‌‌ها داد در حالی‌که اداره اماکن سینما‌‌ها را از پخش فوتبال برای خانم‌‌‌ها منع کرده بود و اتفاقاً دو سینما هم به دلیل این‌که به بانوان بلیت فروخته بودند، چند روزی پلمب شدند و برخی دیگر هم به دلیل این‌که بلیت‌فروشی فقط باید برای آقایان باشد، مسابقات را پخش نکردند! در آن مقطع سجادپور یکی از مدیران وقت سازمان سینمایی معتقد بود که تمامی تصمیمات و اتفاقات مربوط به سالن نمایش‌های فیلم منحصراً به اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای کشور مربوط می‌شود و دیگر نهاد‌‌ها و مراکز در این باب هیچ مسؤولیتی ندارند و حیطه مسؤولیت دیگر نهاد‌‌ها به خارج از سالن‌‌‌ها و سطح جامعه مربوط می‌شود.

مزایده بلیت بازی!

حال خبر رسیده که برخی سینماداران از شرایط ویژه‌ای که جام جهانی پیش آورده، بهترین استفاده را کردند و تقریباً بلیت بازی‌های جام جهانی را مزایده‌ای افزایش دادند و به قیمت۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسانده‌اند. در همین ارتباط حجت نظری، عضو شورای شهر تهران خواستار کاهش نرخ بلیت تماشای جام جهانی در برج میلاد تهران شد. وی در تذکرات پیش از دستور جلسه شورای شهر تهران گفت که برای نمایش مسابقات فوتبال در جام جهانی برج میلاد تهران ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای پخش این مسابقات از شهروندان دریافت می‌کند و بنده پیشنهاد می‌دهم برای این‌که دیدن مسابقات به صورت دسته جمعی را تسهیل کنیم این مبلغ را کاهش دهند.

امروز بازی ایران با اسپانیا برگزار خواهد شد و حال باید دید که آیا اعتراض شورای شهری‌ها مبنی بر گران‌فروشی بلیت‌ها در برخی از مراکز پخش فوتبال از جمله برج میلاد باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود یا همچنان مختلط دیدن بازی‌های جام جهانی فقط با جیب پر از پول ممکن است؟!