ارایه تسهیلات مالی انتقال فن‌آوری به شرکت‌های دانش‌بنیان

  معاون امور بین‌الملل و تبادل فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با مشارکت چند صندوق توسعه فن‌آوری غیردولتی، سازوکار حمایتی برای ارایه تسهیلات مالی انتقال فن‌آوری با نرخ ترجیحی به شرکت‌های ایرانی را در نظر گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی معاونت علمی و […]

 

معاون امور بین‌الملل و تبادل فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با مشارکت چند صندوق توسعه فن‌آوری غیردولتی، سازوکار حمایتی برای ارایه تسهیلات مالی انتقال فن‌آوری با نرخ ترجیحی به شرکت‌های ایرانی را در نظر گرفته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، دکتر علی مرتضی بیرنگ افزود: این تسهیلات به‌صورت آزمایشی در قالب نمایشگاه اینوتکس سال جاری به شرکت‌های ایرانی گیرنده فن‌آوری خارجی که فاقد نمونه داخلی باشند، اعطا خواهد شد.

وی بیان کرد: این سازوکار از طریق توافق با چند صندوق توسعه فن‌آوری غیردولتی جهت تخصیص تسهیلات ارزان‌تر و منعطف‌تر به طرح‌های انتقال فن‌آوری ایجادشده است، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در نظر دارد تا این اقدام با کاهش ریسک و هزینه‌های انتقال فن‌آوری برای شرکت‌های ایرانی، دستیابی شرکت‌های توانمند کشور به فن‌آوری‌های پیشرفته را از طریق ایجاد تعاملات فن‌آورانه با خارج ازکشور تسهیل کند.

بیرنگ افزود: پرداخت تسهیلات به طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور برای انتقال فن‌آوری‌های پیشرفته از خارج از کشور، از نمایشگاه اینوتکس امسال آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت امور بین‌المللی و تبادل فن‌آوری معاونت علمی در حال تدوین فرایندهای لازم برای ارایه این حمایت‌ها به شکل دائمی است.

معاون امور بین‌المللی و تبادل فن‌آوری معاونت علمی با تأکید بر عدم وجود نمونه مشابه داخلی به عنوان شرط اساسی ارایه این‌گونه تسهیلات، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در گام اول، زمینه لازم برای پرداخت جمعاً ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان به حدود ۱۰ طرح انتقال فن‌آوری واجد شرایط فراهم شود.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ بیش از ۸۰ شرکت خارجی از بیش از ۱۵ کشور دنیا، دستاوردهای خود را در ۸ حوزه فن‌آورانه به نمایش گذارند، نکته قابل توجه و وجه تمایز این نمایشگاه با سایز نمایشگاه‌های مشابه، به حضور شرکت‌های خارجی فعال در عرصه فن‌آوری با هدف تعریف همکاری بلندمدت استراتژیک با ایرانی‌‌ها مانند تحقیق و توسعه مشترک، تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه علم و فن‌آوری مربوط می‌شود.

 

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶، به همت معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از دوم تا پنجم خردادماه ۹۵ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.