درآمد میلیونی از اینترنت، رویا یا واقعیت؟!

بدون شک بار‌ها برایتان پیش آمده که در حال گشت و‌گذار در اینترنت هستید و مشاهده می‌کنید تبلیغی پرزرق و برق از درآمدهای کسب و کار به چشم شما می‌خورد که نظر شما را به خود جلب می‌کند اما کسب درآمد در این مدت کوتاه با این میزان صحت دارد؟ به گزارش تسنیم، عده‌ای گمان […]

بدون شک بار‌ها برایتان پیش آمده که در حال گشت و‌گذار در اینترنت هستید و مشاهده می‌کنید تبلیغی پرزرق و برق از درآمدهای کسب و کار به چشم شما می‌خورد که نظر شما را به خود جلب می‌کند اما کسب درآمد در این مدت کوتاه با این میزان صحت دارد؟

به گزارش تسنیم، عده‌ای گمان می‌کنند بازاریابی و فروش محصول در اینترنت بسیار ساده است، سایتی طراحی می‌شود و محصولات توسط یک بازاریاب یا کارمند فروش به فروش می‌رسد. اما بسیاری از این تبلیغات صحت ندارد. در دنیای امروز راهی برای جلوگیری از رشدروز افزون تبلیغات ریز و درشت و ناکارآمد تعبیه نشده است. همین چندسال پیش بود که شرکت‌های هرمی مانند قارچ یک شبه رشد کردند و در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب سود میلیاردتومانی شدند و همینطور تبلیغات منزجرکننده ‌شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر سرمایه‌گذاری اندک در پروژه‌های کشورهای آسیایی و اروپایی از دیگر برنامه‌ها برای تبلیغات است.

عده‌ای صاحبان اینگونه تبلیغات را سودجویانی می‌دانند که با زیرکی تمام افراد ساده لوح را فریب می‌دهند. اما نباید فراموش کرد حجم اینگونه تبلیغات کم نیست، شنونده باید عاقل باشد.

 در کم‌تر از یک هفته ۵ میلیون تومان پول به دست بیاورید

درآمد روزانه فقط و فقط با کار در منزل روزانه ۸۰ هزار تومان

فقط با روزی دو ساعت ماهی ۲ میلیون درآمد داشته باشید

درآمد ثابت ماهانه بدون هیچ سرمایه‌ای

همکاری در فروش با درآمد عالی فقط با روزی یک ساعت کار

و …

 زمانی که بر روی این تبلیغات کلیک کنی، ‌وارد سایتی می‌شوند که اطلاعات مختلفی را به افراد جویای کار می‌دهد. اما اگر با نگاهی دقیق‌تر به این سایت‌ها نگاه کنیم به راستی اگر چنین تبلیغاتی صحت داشته باشد همه افراد با روزی چندساعت کار کردن که میلیونر می‌شوند؟

اکثر این پکیج‌‌ها حاوی آموزش‌هایی برای فعالیت فرد در حوزه بازاریابی اینترنتی است. یعنی فرد را با سایت‌های سیستم همکاری در فروش آشنا می‌کند و با این آموزش به فرد یک نرم‌افزار ارسال ایمیل انبوه به همراه بانک ایمیل که شامل هزاران ایمیل متفاوت است ارایه می‌کند و از فرد می‌خواهد طبق آموزش‌های مربوطه شروع به بازاریابی کند. از این طریق فرد متقاضی از طریق سایت‌های همکاری در فروش به‌طور مثال لینک خرید ساعت ال‌ای دی را دریافت می‌کند و فرد باید با تبلیغات خاص صاحبان ایمیل را قانع برای خرید کند. از این طریق سود حاصل از درصدی که بابت بازاریابی به فرد تعلق گرفته به حسابش واریز شود.

 اما واقعیت این است که از آن‌جا که بازاریاب پس از ارسال ایمیل باید منتظر تصمیم صاحب ایمیل باشد، روزانه ۲ساعت که هیچ، در طول ۲۴ساعت هم فعالیت و پشتکار باشد، نمی‌تواند میلیونی درآمد کسب کند. چرا که هنوز روش خرید اینترنتی در کشور ما جا نیفتاده است و کم‌تر کسی به آن اعتماد می‌کند.

 روش بعدی، خرید پیامکی است که امروز بسیار مرسوم شده است. سایت‌های مربوطه یک پنل پیامکی از قبل شارژ شده به همراه لیستی طبقه‌بندی از شماره‌های مختلف از اشخاص در اختیار بازاریاب قرار می‌دهند و با آموزش‌های بسیار ساده مانند روش ارسال پیامک انتظار دارند که شما محصولات آن شرکت را برای شماره تلفن‌های مشخص شده تبلیغ کنید.

 در این روش دو نکته وجود دارد که آزاردهنده است. نکته اول این‌که زمانی که بازاریاب تمام محصولات را برای دسته‌های مختلف پیامک می‌کند، امکان کسب درآمدش بسیار پایین است. ضمن این‌که پنل خالی می‌شود و فرد موظف است با هزینه خود پنل را شارژ مجدد کند یا از طریق سایت‌های فروش بانک‌های اطلاعاتی دوباره شماره تلفن اشخاص و لیست محصول را تهیه کند که در اصل مشخص نیست و اطمینانی وجود ندارد که فرد نسبت به این موضوع اقبال نشان دهد. علاوه بر آن امروز اکثر مردم به وسیله اپراتور‌ها پیامک‌های تبلیغاتی خود را لغو می‌کنند.

 

خلاصه این‌که روش‌های مذکور تنها دو روز از نمونه‌های کسب و کار اینترنتی بوده، نمونه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. از آن‌جا که امروز تبلیغات در اینترنت مدرن‌‌ترین نوع تبلیغات است شاید گرایش‌های بسیاری را به خود جذب کند. اما این ضرب المثل معروف «کار را به‌کاردان بسپارید» را از یاد نبرید. اگر قرار باشد تولیدکننده‌ای محصولات خود را از طریق کسب و کار اینترنتی و تبلیغات در دنیای مجازی به فروش برساند، تنها به وب سایت‌ها و سایت‌های معتبر اعتماد می‌کند، شما نیز برای فعالیت در این دنیای بزرگ تنها به سایت‌ها و وب‌سایت‌های بزرگ اعتماد کنید، در غیراین صورت وقت‌گذرانی در این دنیای بی‌سر و ته بازار مجازی چیزی شبیه به شرکت‌های هرمی و ضرر و زیان صاحبان این مشاغل است.