بیگلری:قوانین زاید برای تحقق اقتصاد مقاومتی حذف شوند

  عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه کشور را توجه به بازارچه‌های مرزی خواند و گفت: دولت و مجلس باید با از میان برداشتن قوانین زاید به بالندگی اقتصاد کشور کمک کنند. به گزارش خانه ملت، محسن بیگلری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» […]

 

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه کشور را توجه به بازارچه‌های مرزی خواند و گفت: دولت و مجلس باید با از میان برداشتن قوانین زاید به بالندگی اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش خانه ملت، محسن بیگلری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید به دور از شعارزدگی و حرف‌های بدون عمل پیگیری شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که وضعیت کنونی اقتصاد کشور لزوم توجه به مقاوم‌سازی اقتصادی را بیش از پیش کرده است، افزود: در شرایط فعلی کشور که هنوز بسیاری از تحریم‌ها پابرجاست باید بتوانیم با اقتصادی درون گرا و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور را به سمت توسعه هدایت کنیم.

توجه به بازارچه‌های مرزی مؤلفه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه کشور را توجه به بازارچه‌های مرزی خواند و تصریح کرد: بسیاری از بازارچه‌های مرزی در نتیجه بی‌توجهی مسؤولان بلا استفاده در کشور مانده، در حالی که اگر بتوان از ظرفیت‌های این بازارچه‌ها و مناطق آزاد کشور استفاده کرد می‌تواند به راحتی از درآمدهای نفتی چشم پوشی کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری که در بند ۱۱ به نقش مناطق آزاد کشور اشاره شده است، مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور می‌توانند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند.

بیگلریان با بیان این‌که توجه به فعالیت‌های مولد و تقویت تولیدات داخلی و بازاریابی موفق منطقه‌ای می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند، افزود: مناطق آزاد کشور می‌توانند در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی، عملکرد مؤثری داشته باشند؛ زیرا جهانی شدن اقتصاد موجب می‌شود که اقتصاد مقاومتی در شبکه‌های گسترده از اقتصاد جهانی معنا یابد.

وی با اشاره به تجربه موفق مناطق آزاد در توسعه اقتصادی، تأکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی مسؤولیتی است که مناطق آزاد کشور در سال‌های گذشته آن را به نحو مطلوبی ایفا کرده‌اند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت و مجلس باید با از میان برداشتن قوانین زاید به بالندگی اقتصاد کشور کمک کنند.