حسینی:۴۰ درصد هواپیما های کشور اسقاطی هستند

  عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این‌که ۴۰ درصد هواپیمای موجود در کشور اسقاطی هستند، گفت: حمایت مالی دولت از ایرلاین‌‌ها به خرید هواپیماهای جدید و آرامش بیش‌تر مسافرت در حین پرواز کمک می‌کند. سید بهلول حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بر ضرورت […]

 

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این‌که ۴۰ درصد هواپیمای موجود در کشور اسقاطی هستند، گفت: حمایت مالی دولت از ایرلاین‌‌ها به خرید هواپیماهای جدید و آرامش بیش‌تر مسافرت در حین پرواز کمک می‌کند.

سید بهلول حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بر ضرورت نوسازی هواپیما‌‌ها تأکید کرد و گفت: حمایت مالی دولت از ایرلاین‌‌ها به خرید هواپیماهای جدید و آرامش بیش‌تر مسافرت در حین پرواز کمک می‌کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که درحال حاضر هواپیماهای فرسوده و زمین‌گیر موجود در فرودگاه فضای بسیاری را اشغال کرده‌اند، افزود: دولت باید با ارایه تسهیلات کافی نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی را تسریع دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، گفت: این فرودگاه و سایر فرودگاه‌های کشور نیاز به فضاهای مناسبی برای پارک هواپیما هستند که در صورت عدم تصمیم‌گیری در خصوص هواپیماهای فرسوده امکانی برای باز شدن فضای پارک وجود نخواهد داشت.

ضرورت استفاده بهینه از لاشه هواپیماهای فرسوده

حسینی با بیان این‌که استفاده بهینه از لاشه هواپیماهای فرسوده در امور توریستی و گردشگری می‌تواند رشد اقتصادی را با جذب گردشگر موجب شود، تصریح کرد: درصورتی که خروج هواپیماهای فرسوده و زمین‌گیر از فرودگاه‌های کشور جدی گرفته شود رشد میزان پرواز‌‌ها و همچنین استفاده از قطعات آن‌‌ها در هواپیماهای جدید ممکن می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که خرید هواپیما یکی از ملزومات اساسی کشور است، گفت: بسیاری از هواپیماهای مورد استفاده در کشور از عمر بالایی برخوردار هستند که این موضوع امنیت پرواز را دستخوش نگرانی‌هایی کرده است.

حسینی ادامه داد: درحال حاضر ایران ٤٠درصد هواپیماهای کشور زمین گیر بوده و هواپیماهای فعال نیز به دلیل فرسودگی و سن بالا نیازمند هزینه‌های نگهداری بالا است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معایب وجود هواپیماهای فرسوده در کشور، تأکید کرد: کمبود ناوگان در پروازهای داخلی، چالش‌هایی مانند کمبود بلیت و راه افتادن بازار سیاه در روزهای اوج تقاضا را به دنبال دارد.

 

هم اکنون حدود ۴۰ هواپیمای اسقاطی در فرودگاه مهرآباد وجود دارد، احتمالاً درصورت امکان، قطعات مورد نیاز این هواپیما‌‌ها برای سایر هواپیما‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین بدنه این هواپیما‌‌ها می‌تواند برای کاربری‌های توریستی، گردشگری، رستوران یا سایر موارد استفاده شود.